Inlägg från: AvalonC |Visa alla inlägg
  • AvalonC

lyxfällan

Som jag skrev i en tvillingtråd till denna: Jävla bortskämda snorungar!!!!!!

För att de har klarat av att hushålla med ekonomin i en månad, så fick de badrummet á 100.000:-.
    Det är en JÄVLIGT bra timpeng!!!! (för något som egentligen är självklart)

Och de hade ju "nästan" inga möjligheter alls att själva spara ihop till badrummet och bröllopet, om de bara väntat ett år eller två med gifta sig!!!

Tänk vad några barnfamiljer kunde haft nytta av de pengarna istället...

Hoppas att det kommer folk med RIKTIGA kriser som får hjälp i framtiden.

Men väldigt stor TUMME UPP för iden med programmet, många är dåliga på spara, så lite insperation är alltid på plats... *ler*

• AvalonC

Är det någon som vet om Tv och radio-licensen är det som betalar "vinstpengarna"??

(eller i alla fall delar av dem)

• AvalonC

Ja, lägenheten var ju lite "skrämseltaktik" från ekomomernas sida, så att de verkligen skulle kämpa för att få bo kvar.

Men min tanke är: usch vad mycket det borde kosta att VÄRMA upp 1000m2... Dessutom hade de ju dragiga fönster...

Men som förre skribeneten sa, så gissade jag på fönsterrutorna... och jag fick rätt... (var sååå svårt) *ler*

Men kanske så har TV3 tagit till sig vad folket tycker här på nätet, och kanske skapar en liknande serie fast med folk som är låginkomsttagare till våren eller liknande...
    För det hade varit mycket roligare att se folk som kämpar för att få det att gå runt, och hur de ska klara det.
    Än att se folk som bara slänger bort pengar...

Svar på tråden lyxfällan