• reb80

lyxfällan

Hej sitte nu och kollar på tv3.
    Det är Lyxfällan!!
    hur kan folk göra göra slut på sina pengar och sen inte bry sig.

men en liten nyfiken fråga.
    killen(martin) nån som vet var han kan vara ifrån. tycker jag känner igen han.

• Svar på tråden lyxfällan
  • SysterStorhjärta
    Jag sitter också och kollar. Helt fantastiskt vilken underhållning!! Hur korkad kan man bli?! Fuktskadan i badrummet; "det struntar vi i!!". Smart, men det är jääkligt kul!!

Låter som om han kommer från Dalarna??
  • reb80

jo det tyckte jag oxå men eftersom jag bor där skulle det vara kul om det kanske är ifrån mina trakter.

• Rokka Jill

jag skulle gärna skicka dit min syster på programmet..

men shit de e verkligen jätte blåsta!! jag blev verkligen besviken.. efter att ha sett i somras.. trodde jag det handlade om låginkomsttagare som har tagit allt på avbetalning o så.
    för det om något e ju "lyxfällan".. men det vad de här två har gjort..
    asså.. det var som charlie eller den andre sa "jag vet inte om jag ska skratta eller gråta".
    Linda eller vad hon hette verkar så blåst.
    jag menar. visst e det tradigt med pappersarbete.. men shit.
    hon har fått en man att gråta pga sin vårdslöshet i ekonomin..

• SysterStorhjärta

Rokka Jill-Såg du hennes blick när hon insåg hur lite hon skulle få shoppa kläder för??

• reb80

var inte hon make-up artist.
    hon ser ju gräslig ut i ansiktet.likblek

• SysterStorhjärta
    reb80 skrev 2006-11-02 20:54:14 följande:
    var inte hon make-up artist.hon ser ju gräslig ut i ansiktet.likblek
    De är lite töntiga båda två.. Åh, jag vill se nästa avsnitt nu!! Shit, vilken underhållning!!
  • Luddvar

Men herregud!!!!! De fick en massa pengar!!???? De kunde gott ha fått spara ihop allt själva. Ja, du söte vilket skitprogram. Jag trodde nog att det skulle handla om nån familj som verkligen behövde hjälp. I o f s behövde dessa människor det också men jag blev bara förbannad. Där kan man snacka I-landsproblem.

• Rokka Jill
    SysterStorhjärta skrev 2006-11-02 20:48:07 följande:
    Rokka Jill-Såg du hennes blick när hon insåg hur lite hon skulle få shoppa kläder för??
    ja den var obeskrivligt härlig... usch vad skadeglad jag e!
  • Bei Bei

Blev så gräsligt irriterad på henne när hon sa "men nu kan det ju inte bli värre" JO det kan det faktiskt. De bodde ju för fasen i ett skitstort fint lyxhus! Vem tror hon att hon är?

Tänker inte se nästa program Blev så jävla lack på attityden från bägge två.

♥ Ronja ♥
  • Rokka Jill
    Luddvar skrev 2006-11-02 21:00:01 följande:
    Men herregud!!!!! De fick en massa pengar!!???? De kunde gott ha fått spara ihop allt själva. Ja, du söte vilket skitprogram. Jag trodde nog att det skulle handla om nån familj som verkligen behövde hjälp. I o f s behövde dessa människor det också men jag blev bara förbannad. Där kan man snacka I-landsproblem.
    precis kände jag det med..

ett exempel:

en tjej köpte en soffa förra vintern.. 6000:-... SJÄLVKLART på avbetalning..
    kvinnan har två jobb..
    jobbar asså 170%...
    hon o sambon hade uppehåll i några månader.. så de skulle dela lika på räkningar som rörde barnen..
    den soffan var sån "köp nu betala om 6 månader"..
    hon la inte en spänn alls. utan sköt upp det..
    o hennes sambo bara fifflade bort räkningen o brydde sig inte sen om det..
    så de hade barnomsorgs kostnad samt soffan. allt på en ¨månad...
    slutade med att mamman fick komma o hjälpa till *suckar*
    sånt hade jag velat se... inte "åh nej.. sälj inte våra två motorcyklar!!!"
Svar på tråden lyxfällan