Inlägg från: Rokka Jill |Visa alla inlägg
  • Rokka Jill

lyxfällan

jag skulle gärna skicka dit min syster på programmet..

men shit de e verkligen jätte blåsta!! jag blev verkligen besviken.. efter att ha sett i somras.. trodde jag det handlade om låginkomsttagare som har tagit allt på avbetalning o så.
    för det om något e ju "lyxfällan".. men det vad de här två har gjort..
    asså.. det var som charlie eller den andre sa "jag vet inte om jag ska skratta eller gråta".
    Linda eller vad hon hette verkar så blåst.
    jag menar. visst e det tradigt med pappersarbete.. men shit.
    hon har fått en man att gråta pga sin vårdslöshet i ekonomin..

• Rokka Jill
    SysterStorhjärta skrev 2006-11-02 20:48:07 följande:
    Rokka Jill-Såg du hennes blick när hon insåg hur lite hon skulle få shoppa kläder för??
    ja den var obeskrivligt härlig... usch vad skadeglad jag e!
  • Rokka Jill
    Luddvar skrev 2006-11-02 21:00:01 följande:
    Men herregud!!!!! De fick en massa pengar!!???? De kunde gott ha fått spara ihop allt själva. Ja, du söte vilket skitprogram. Jag trodde nog att det skulle handla om nån familj som verkligen behövde hjälp. I o f s behövde dessa människor det också men jag blev bara förbannad. Där kan man snacka I-landsproblem.
    precis kände jag det med..

ett exempel:

en tjej köpte en soffa förra vintern.. 6000:-... SJÄLVKLART på avbetalning..
    kvinnan har två jobb..
    jobbar asså 170%...
    hon o sambon hade uppehåll i några månader.. så de skulle dela lika på räkningar som rörde barnen..
    den soffan var sån "köp nu betala om 6 månader"..
    hon la inte en spänn alls. utan sköt upp det..
    o hennes sambo bara fifflade bort räkningen o brydde sig inte sen om det..
    så de hade barnomsorgs kostnad samt soffan. allt på en ¨månad...
    slutade med att mamman fick komma o hjälpa till *suckar*
    sånt hade jag velat se... inte "åh nej.. sälj inte våra två motorcyklar!!!"
  • Rokka Jill

I kvällens program möter vi Anette och Valle som bor i ett stort hus i Norrtälje. Med fyra båtar, tre bilar och en vind fylld av onödiga prylar har familjen dragit på sig en hel del skulder. När huset nu måste renoveras för flera hundra tusen kronor inser Anette och Valle att de hamnat i en ekonomisk kris. Charlie och Mathias, Lyxfällans ekonomiska rådgivare, rycker ut och tvingas till flera drastiska åtgärder för att få den skuldsatta familjen på fötter igen.

(Repris måndagar 15:30)

suckar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! är det fler än jag som reagerar

"öh, sälj de FYRA båtarna o de TRE bilarna?"

asså när de gjorde "reklam" för det i somras.. trailern så skrev de "blodbudding, nudlar" o sånt på allmanackan som mat... de som har tre bilar äter nog inte nudlar till middag... *suck*
  • Rokka Jill

jag tyckte faktiskt att det var illa att de GAV bort 100.000 till sånna här typ av människor.. vad ger de i nästa avsnitt?

"hej här får ni3825187+43623+38623+:-" köp en YACHT istället för fyra små båtar?

• Rokka Jill
    FruSnigel skrev 2006-11-02 21:37:18 följande:
    Det jag reagerade mest på var badrummet.Varför i hela friden ge dom ett nytt påkostat badrum?Dom hade väl 130tusen sparade på ett koto till det framtida bröllopet? Och då ger dom bort dom pengarna till dom så dom kan få sitt påkostade bröllop. Om dom vill gifta sig kan dom väl knata bort till rådhuset?Har man inte råd så har man inte.Om dom hade fått bekosta renoveringen själva så hade dom ändå haft 30 tusem kvar till ett bröllop. Är det något att gnälla om?????Jag fattar inte.Näpp trodde det skulle handla om människor som var verkligen utsatta. Inte sådann som lever i en dyr villa och inte kan ha sitt bröllop för 130tusen kr. www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b37534.html santakaos.blogg.se
    jag ska faktiskt maila tv3!!!
  • Rokka Jill

något som oxå e skrattretande e att de behövde två ekonom experter för detta...
    jaha?

Svar på tråden lyxfällan