Inlägg från: Tristanya |Visa alla inlägg
  • Tristanya

lyxfällan

jag tycker programmet var bra, men jag kan hålla mer vissa av er om att det var lite "fel" att de fick badrummet!.. hade de inte fått det hade de ju uppskattat det de har ännu mer, och på så vis hushållit med pengarna även i fortsättningen!

• Tristanya

jag reagerade på detta med deras bröllop.. har man inte råd så har man inte, o då får man ju vänta! det är väl inget mer med det?!
    man får ju prioritera!

• Tristanya

AvalonC -- lär ju vara någon form av sponsring.. förra programmet syntes ju firmans namn, de som fixade badrummet åt dom!

• Tristanya

var det ingen fler som nästintill slog vad om att de skulle få fönstrena betalda!? var ju så uppenbart!..

men jag håller med många av er.. dom var duktiga! .. men hallå, ett hus på 1000kvm o skulle flytta till en lägenhet (en fyra), dom kunde ju köpt ett MINDRE hus? .. eller flytta till en lägenhet som var lite större!
    men det var också smått uppenbart, klart killarna visar dom en lägenhet som paret inte ville bo i, samma sak som de som blev visad en lokal till deras bröllop!..

• Tristanya

någon fler som blev positivt överraskad denna gång? jag trodde nästan hon skulle få sina telefonlån betalada, men istället fick hon ett körkort! jättemycket bättre tycker jag! hon kan gott o väl betala av sitt eget "besvär" som hon ställt till med!

• Tristanya

förstår vad du menar.. hon kanske inte ens kommer ha råd med bil, och buss kan ju t.o.m bli mycket billigare i längden! men tror dom sa ngt om att ett körkort skulle underlätt för henne då hon skulle åka med barnen!..
    men sedan så ser det ju bättre ut i ens meritförtäckning om man har körkort! men det är otroligt skönt att HA det iaf, det är en sak som är säker!

btw, 24 lektioner är väl endå ganska många? tror hon kommer klara det fin fint! jag tog mitt körkort privat, så har ingen koll på det där med körlektioner..

• Tristanya

helt SJUKT!! tycker synd om henne! att hon står ut! och att hon inte säger ifrån! ..

• Tristanya

det är nästan skrattretande!.. hoppas dom fixar att få ner skulderna!
    undrar vad dom får för ngt, hehe, något kommer dom ju säkert få, eftersom alla andra fått ngt!! haha en väderstation kanske HAHA

• Tristanya

någon fler som kollade på dagens program?
    jag tycker det var ett av de bästa, för att dom verkligen insåg hur farligt det var för dom o barnen att andas in mögel o dålig luft och ändrade sitt beteende "utan" problem!
    tycker det var jättesnällt att dom fick att dom får fixat det där med luften!
    hehe, lite smått roligt att dom fick en weekend i Åre också eftersom jag är därifrån! Haha

• Tristanya

Seroc -- dom söker ju nya personer/familjer nu till nästa säsong, o jag tror att fler barnfamiljer och familjer som verkligen har det dåligt ställt kommer ställa upp då! nu vet ju fler vad programmet handlar om och kanske därför kommer söka till nästa omgång!
    annars kan man ju hoppas att det blir så! för jag tycker också att dom borde hjälpa personer som verkligen sitter i en svår situation och där det fattas pengar och inte där det bara handlar om överkonsumtion!

• Tristanya

Bei Bei -- 4/12 går det i repris, på måndag alltså! vet dock inte vilken tid men kanske går att se på tv3:s hemsida!

Svar på tråden lyxfällan