Inlägg från: Kamikazee |Visa alla inlägg
  • Kamikazee

lyxfällan

Jag har också lagt märke till att de flesta som medverkar i programmet har haft löner på närmare 30 000 kr. Då tjänar man ju knappast dåligt. Och sedan lyxkonsumerar de massor.

Jag skulle gärna vilja se hur de skulle hjälpa en ensamstående mamma med tre barn som jobbar som undersköterska och får ut knappa 12 000 i månaden, bor i hyresrätt och som för att klara några extremt jobbiga månader tagit ett GE-lån eller nåt, samt ändå inte lyckats betala räkningar som nu hamnat hos kronofogden. Det skulle verkligen vara något att bita. Sedan skulle jag jubla när kvinnan och hennes tre barn får åka på lyxsemester till bahamas på slutet - för på semester har de aldrig haft råd att åka på.

• Kamikazee

Kalmarmamman - kom att tänka på det också, precis när jag postade inlägget.

Det lockar kanske fler tittare om man har en familj som faktiskt har det gott ställt (egentligen) och bor i ett fint hus - och de faktiskt har chansen att få ett lyckligt slut. Det handlar om överkonsumtion helt enkelt. Tror ärligt talat inte att det skulle attrahera lika många tittare ifall det handlade om den ensamstående mamman i  Lövgärdet, som bara inte klarar av att reda ut sina ekonomiska problem just för att det inte finns mer pengar. Vad skulle lösningen vara liksom? Byt jobb - eller skaffa en karl? Eller adoptera bort barnen så får du det bättre? Fast det senare skulle nog väcka ett ramaskri så att ALLA var tvugna att titta på programmet.

Svar på tråden lyxfällan