Inlägg från: Rokka Jill |Visa alla inlägg
  • Rokka Jill

lyxfällan

nä precis.. fyfan vad arg jag blev.. o det var verkligen ett hån!!!

en fråga.. skulle ni kunna tänka er att ha bröllopsfesten i sån lokal?
    jag tyckte tanken var helt okej faktiskt..
    på vintern hade jag lätt kunnat tänka mig det..
    då hade bröllopet inte blivigt så stelt iaf som det tyvärr brukar bli

• Rokka Jill
    Mamisita skrev 2006-11-02 23:37:25 följande:
    Hängde inte med från början av programmet, hur hade de fått sin skuld, hur mycket utgifter hade de i månaden och visste de inte om att badrummet behövde renoveras?
    nä de hade ingen stor koll på huset.. jo de såg att det läckte.. men brydde sig inte mer..

blondisen shoppade kläder o inredning o trams för hur mycket som helst..
  • Rokka Jill

jag tror inte att många hade tackat nej till ett badrum..
    men deras allmäna idiotiska bettende ska inte belönas!!!!!

• Rokka Jill
    Knyttet75 skrev 2006-11-03 07:09:02 följande:
    Programmet heter ju Lyxfällan och då handlar det ju inte om fattiga barnfamiljer så det är väl ok. Hade hellre sett ett sådan program men då fick det nog produceras av en annan kanal...Störde mig också på att de belönades.
    En lyxfälla är även om man har allt på avbetalning..

trailern i somras skrev killen upp "nudlar" o "blodkorv" i matkallendern...
    det här paret hade ju inte det problemet precis.
    jag trodde faktiskt programmet skulle handla om sånna som hade allt på avbetalning med dyr ränta.
    o handlar helt fel osv osv osv..
    vilken idiot som helst hade kunnat räkna ut att de skulle sälja motorcyklarna o bilen..
    (ja tydligen inte dom då)

Nästa program ska handla om ett par som ska renovera huset för flera hundra tusen.. som de inte har råd med..
    men de har FYRA båtar... o TRE bilar... vad tror du dessa högutbildade EXPERTERNA kommer att göra, tro? ska bli jätte spännande nästa vecka.. jag undrar verkligen hur de ska göra!!! *daaaaaaah*
  • Rokka Jill

Tristanya har rätt..
    har ni lagt märke till "extreme home makeover"..
    förr så renoverade de bara.. nu river de husen o bygger upp nytt.. men hela programmet e rena reklamen med snyfthistorier..
    o hur ofta påpekade de inte SEARS..

i lyxfällan såg man nu firmans namn..
    på både de som renoverade o på "pressenten" i hörnan (pappersmappen de fick..)

• Rokka Jill

Detta avsnittet var faktiskt mer givande... den här familjen kämpade faktiskt..

• Rokka Jill
    FinaLina skrev 2006-11-09 21:20:18 följande:
    Jepp, huset var 1000kvm men de bodde inte i hela, hade en "lägenhet" i en del av huset. jag förstår dem att de inte vile flytta till en lägenhet, skulle inte jag heller velat, huset och gården var verkligen hur mysig som helst! Däremot så förstår jag inte att de inte upptäckt möglet innan, man brukar känna sån lukt väldigt väl, dessutom så tycker jag åtminstone de borde upptäckt det innan de flyttade in för då ska man ju alltid kolla upp det ordentligt och besikta och så.
    när det gäller möglet förstår jag dom faktiskt.. det e sånt som växer till sig sakta men säkert..
    den doften är ju inte stark från början.. dvs näsorna anpassar sig.. därför reagerade Charlie.. han har inte varit hos dom förr.

Det e samma sak när man jobbar som kanalarbetare.. tillslut reagerar du inte över "doften"

de visste ju fönsterna.. för det SER man jue
  • Rokka Jill

jag tyckte den här familjen var jätte duktig.. o jag grät nästan här med när de fick resan o fönsterna.. men o andra sidan.. de förstod.. när de såg allvaret i det hela.. ja jag skulle slå vad om att mamman hade sprunigt konstant naken.. sålt allt HON hade ägt bara för att bo i huset..

första paret var väldigt najvt..
    de skulle ha två av allting.. o samtidigt ha lyxbröllop..
    men de ville verkligen inte offra någonting alls...
    det är sånna människor som får lillfingret men tar hela handen..

o den uppfattningen hade jag inte om denna familjen,,.

synd bara att de inte visade detta avsnittet först.. jag tror många "strejkade" när de såg det äckliga paret som första avsnitt.. jag ville eg inte heller kolla.. men men..

• Rokka Jill
    Åsa skrev 2006-11-23 18:22:04 följande:
    Kvällens avsnitt: "Lastbilschauffören Mattias och personliga assistenten Jenny har huset fullt av elektriska prylar. De äger ingenting utan allt är köpt på avbetalning i de 37 teknikbutiker där Mattias har kredit."Här ska tittas Man80: Intressant bilkalkyl.
    jag e personlig assisten.. min sambo e lastbilschaufför o heter Mattias...
  • Rokka Jill
    Tristanya skrev 2006-11-23 20:01:10 följande:
    Rokka Jill -- kanske är du då? Haha
    nä.. min e hetare =) (kolla mitt galleri)
    men min samba har sån beteende i lightform..
    såfort han får lön ska han "Kolla"..
    men vi har inget på avbetalning (jo på hanskörkort då han tog vanligt lån)
    och jag slår på hans fingrar bokstavligen talat om han lägger skit i korgen/vagnen....
    jag vaktar noga.. men det e ju för hans skull..
    när vi träffades hade han ett sånt resurslån... =( oxå.. o den e kvittad o samt att han har sparkapital nu..
  • Rokka Jill
    jag måste bara få påpeka innan ni klankar ner på dom.. hur lätt det är att hamna där..
    vi satt NÄSTAN i samma situation..
    min sambo e lastbilschaufför o plockar ut en 23-28.000...
    när jag jobbade plockade jag ut mellan 11-13.000
    vi började att unna oss saker.. givetvis inget på avbetalning.
    sparade.. ja.. 1500???

en gång satte vi oss ner o gick igenom räkningarna..
    vi räknade ut att 10-15.000 bara "försvann"...
    vi gjorde ingen ordentlig budget.. utan bara kollade i någorlunda form..
    o jo.. matpengar... iochmed han e på resande fot MÅSTE han äta ute..
    65:- per dag fem dagar i veckan..
    plus frukost o så..
    så 100 per dag.
    500 i veckan..
    visst jag gjorde ju mackor som han åt på måndagen. men ändå..

i mina samt helgens matdagar la vi ut ca 3000:-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    så vi hade MATkostnader på 5-6000:-!!!(då var vi bara två pers...)
    vad åt vi?? inget speciellt.. hade bara alltid skafferi plus frys o kylen full.. precis som vi var tio pers...
    sen handlade vi allt på maxi för att det var så bekvämt.
    nu handlar jag allt på willys o lidl..
    skaffat icabankkort plus så att jag ändå får poäng..
    o våra matkostnader har sjunkigt drastiskt.. fast vi har fått barn..

nu sparar vi nästan tiotusen varje månad..
    problemet är att man inte realiserar tack vare kortet hur mycket man faktiskt spenderar..
    att se över sina inkomster o utgifter behöver man alltid göra.

tack o lov gick det aldrig så långt att vi tog saker o ting på avbetalning...
  • Rokka Jill
    emmye skrev 2006-12-07 23:10:16 följande:
    hahah jag hoppas att jag får vara med nästa sesong!!!jag skulle ju verkligen behöva den proffisionella hjälpen av puddingarna!!
    har du anmält dig?
  • Rokka Jill
    Viran skrev 2006-12-07 23:07:49 följande:
    Jag missade slutet, fick hon nått av dem??
    hon fick en kryssning som var rikttat till barn.. o hennes bästis fick följa med..
    sen fick hon gå på sånt semenarie kurs som Charlie håller.. kollade priset.. o de kostar nästan 17.000:-
Svar på tråden lyxfällan