• Maroschka

    Bra foundation?

    Har aldrig använt sånna saker utan det brukar vara lite mascara och puder typ.

    Nu har min hy blivit så ful efter graviditeten. Får finnar över överallt. Känner mig ruskigt ful. Visst är det foundation som man har i ansiktet som gör hunden jämn och fin?

    Tips?

  • Svar på tråden Bra foundation?
  • Duckan74

    Beror alldeles på vilken prisklass du vill handla i.
    Jag har provat allt från L´Oréal, Max Factor, Make Up Store, Cliniuqe och tycker det mesta funkar.
    Du kanske ska satsa på en lite mer täckande för fet hy. Finns i de flest märkena. Bäst är att prova fram en färg som passar dig på plats.

  • Pokoyo

    Om man har råd är Chanel jättebra men tyvärr luktar den och många andra foundations parfym (typ tant) och man vill ju inte lukta i ansiktet liksom tycker jag. Då är Clinique bra eftersom den är parfymfri.

  • Ängel1982

    jag använde foundation mer förut, jag tycker att du ska sats a på en av de lite dyrare istället för hm´s utbud. det lönar sig. tycker inte att du ska ta en heltäckande för de krackelerar ofta och ser väldigt fult ut. Ta en halvtäckande som är ganska matt och som gör att huden ser mindre fet ut. När du ska prova ut för på dig själv så ska du testa precis underkäkbenet på sidan (en maku up artist lärde mig det) för annars är det lätt att man tar en för mörk ton och det är inte särskilt snyggt.

  • giz den allsmäktige

    gå in å be dom ploka fram en åt dej........ finns ju 2000 olika färger å.

  • Eliyha

    ID foundation och deras smink är super, säljs där dom säljer DECLEOR (Salonger världen över, Åhléns city i STHLM, NK mfl).
    ID läker finnar och är bra för ALLA hudtyper. Det är i puderform och man applicerar med borste presis som puder... Jag gillar när det är i puderform just för att slippa känna mig kladdig i ansiktet och just för att det täcker fin men man ser inte spacklad ut. Men det självklart en smaksak vad man föredrar.

    Om man har känslig hud kan man de 2 första veckorna känna att det kliar lite på huden, men det är fullt naturligt och det är en läkningsprocess "tror jag" som sker i huden. Men alla ska kunna använda deras makeup och de är baserad på 100% bergsmineraler.

    //Eliyha

  • habibty25

    rekkomenderar Lorea´l,s transludcide. den jämnar huden och täcker bra! ca 140:-

Svar på tråden Bra foundation?