• gealach

Marsvinsspelet

Är det någon mer än jag som fastnat i Marsvinsspelet? Jättegulligt och hyfsat okomplicerat spel.

www.marsvinsspelet.com

Man "föder upp" sina egna marsvin, eller köper andras, sedan kan man ha med dem i utställningar och få poäng.

Jag blev fast på en gång.

• Svar på tråden Marsvinsspelet
  • MiaMaa

va kul det va...

är det ett sånt spel som fortsätter om du inte är där eller?

• gealach
    MiaMaa skrev 2006-11-03 17:36:29 följande:
    va kul det va...är det ett sånt spel som fortsätter om du inte är där eller?
    Jag tror att det är så, har själv bara varit med en dag än. Jag har lagt in kullar som ska födas på söndag, och har anmält marsvin till utställningen imorgon, och jag kommer inte att kunna vara inloggad så mycket i helgen, så jag utgår ifrån att det som ska hända kommer att hända i alla fall.
  • MiaMaa

men hur sjuttsiken har du fått dom till att bli äldre?
    jag kan ju inte lägga in kullar...

• gealach
    MiaMaa skrev 2006-11-03 19:09:01 följande:
    men hur sjuttsiken har du fått dom till att bli äldre?jag kan ju inte lägga in kullar...
    De äldre har jag köpt från folk som säljer. De man får gratis eller som man köper från djuraffären är helt "nya", eller hur jag ska säga.
  • Koff

Marsvinen blir en månad äldre varje dag.

Dom måste bli matade annars blir dom omplacerade. När dom når hunger nivå 20 blir dom omplacerade.

Marsvinen måste vara minst 5 (tror jag) månader gamla innan man kan para dom, alltså fem dagar med andra ord.
    En kull tar två dagar att få.

Man kan sälja sina marsvin och köpa andras marsvin.

Det hela går väl egentligen ut på att han det finaste marsvinet, poängen är viktiga. 90-poängare finns det tror jag, 86-poängare är det sämsta.

Marsvinen fortsätter leva trots att du inte besöker dom varje dag, bara dom får mat innan hungern når 20. Det finns även pensionat du kan lämna dom till om du ska på semester.

• gealach
    MiaMaa skrev 2006-11-03 19:15:51 följande:
    ja men jag har bara hittat gamla som folk säljer...
    Försök precisera sökningen lite, då rensar den lite så att man får upp yngre också.
  • Koff

Det är medlemmar som har pensionaten. Du kan söka på medlemmarnas namn, dom borde ha pensionat i uppfödarnamnet.

Annars kan du fråga i forumet. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad pensionaten heter.

MiaMaa

Du kan välja vilka djur du vill se på till salu-sidan, ålder-poäng-ras och så vidare.

Svar på tråden Marsvinsspelet