Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del II
meandra skulle det ju va ![]()
meandra skulle det ju va ![]()
Välkommen Snowieflickan 

Myrna: Jo visst har det kommit en bebis  
  En pojke den 21 oktober. Alexander ![]()
HEJ ALLA ADOPTERADE  
 Önskar er en super trevlig och mysig jul med massa klappar och go mat. ![]()
ÖNSKAR ER ALLA ETT GOTT 2007 ![]()
Genni: Välkommen!! 
Ang träffen: Helg passar oss bäst om barnen skall med då Zeb går i skolan  

sussiluskan välkommen ![]()
Alltså min stora fråga just nu....här har ni nått att bita i...tycker iaf jag!!
Min sambo och jag har haft en vild diskution om detta. 
Är Adoptiv barn Invandrare? Kallar ni er för Invandrare? 
Alltså jag tycker att det är fel att kalla mig Invandrare... Men jag kan ju ha helt fel. Vad tycker ni??
KRAM PÅ ER!!
Alltså jag diskuterar ju som er...Å mest som oji...
Å han själv anser ju att en person som invandrar från ett land till ett annat är Invandrare. PUNKT!!
Å när jag sa super surt...
Då är mina barn andra generationens invandrare...då tyckte han jag va löjlig. Nej dom är svenskar säger han då... 
Då oggade jag ju självklart imot  

Å sa så halva barnen är andra generationens invandrare och halva svenskar då.... 
Sen la vi ner diskutionen helt...Kom ner på sandlåde nivå lixom...
Idag så frågade jag honom faktist vad han svarar när "folk" frågar vart jag kommer ifrån?
Han svarar hon är adopterad från chile. 
Då pussade jag honom och sa du sa inte att jag va invadrare från chile.  

Alltså jag är nog mest svensk... Men jag är ju chilenare oxå... Ibland mer och ibland mindre. Ganska skönt att kunna välja lixom... 
Å det mest jobbigast är ju att jag har finskt efternamn...då min mamma är finlandssvensk och pappa är född i finland.  
  så folk frågar ju ska ni veta...tittar på mig...mitt efternamn och undrar!!! 
HA en bra fredag!!
alltså jag ser inget fel i att vara invandrare ABOLUT inte men jag kan tycka att det är fel att kalla mig som adopterad för invandrare. Tycker det är så stor skilnad... på nått konstigt vis. Inte för jag igentligen kan pressisera skilnaden så där direkt...Men kanske för att jag just kommit hit till sverige för att göra några barnlösa till föräldrar. Å det är jag ju enormt tacksam för... 
Å nej jag tror inte att jag skulle bli ledsen om han sagt att jag invandrat från något land. Men jag skulle nog ta upp det i diskution... Bara Älskar att diskutera!! *fniss*  
hur svarar era sambos på vart ni kommer ifrån...är det bara "hon/han" är från? Eller är det adopterad från? 
KRAM KRAM
F I N E: *skrattar* Det där har jag oxå tänkte på när blir vi vuxna...  
  Iof är ju alla barn till någon. Men ja...vi är väl adoptivbarn tills livet slut!!  

Neah: Välkommen Välkommen!!
Har vi bestämt nå datum för träffen än?!
Underbarson: Välkommen  
  Förstår oxå att du spärrat din sida, å sammtidigt synd för oss andra. Kan du inte byta namn så ingen vet vem där är  
  Eller det kanske inte funkar så lätt...
Vad många vi är i tråden nu!! KUL!  

oj glömde ju Ija82 du är så klart oxå välkommen...  

Underbarson: Nu har jag ju vart å kollat på din guldklimp  
  Vilken söt kille... Tycker ändå att det e himmlans synd att man måste spärra sin sida för sådanna påhopp *grrrr*
F I N E: Ja styr upp det här nu... *skrattar* Å du...du möter väl mig så jag inte tappar bort mig i storstan...då hittar jag aldrig hem igen *fniss*
menadra5: Bläää lider med dig som vart sjuk...Å magsjuka är ju bland det värsta man kan få/ha!! 
EV: TRÄFF LÖRDAGEN den 27 januari:
F.I.N.E. (Jenny & Naomi)
EV: TRÄFF LÖRDAG 10 februari:
F.I.N.E. (Jenny & Naomi)
maria1978: (Maria &Alexander ev Zeb) 
Men måste även säga att om vi får dop den 12 som vi önskar. Så kan det bli körit. Å den 27 ska vi på dop först och bröllops middag på kvällen. (dom som gifte sig åkte ivåg och gjode det...*grrr* )
Ville bara hoppa in och önska er en trevlig helg  

Ponne: VÄLKOMMEN  

Synd att inte alla kan träffas samma dag... Kanske iaf ska ta ett datum lite längre fram så alla verkligen kan boka den dagen vad säger ni tjejer/killar?
Är inne och trippar på Lördag eftermiddagen...Hoppas ni får en bra helg!!
Rerre: Välkommen Välkommen...!! 
Hoppas att festen blev rolig och att du får en lung och skönt söndag... 
Själv var jag med på middag/fest i går kväll. Va himma trevligt  
  Kul att komma ut och vara lite vuxen....
Ha en bra söndag alla!!