• Hondan

Konstigt yr plötsligt!!

Är det nån som varit med om liknande??

Jag låg i sängen i morse, och plötsligt snurrade världen till rejält! När jag låg ner! Sen har det fortsatt under dan. Har känt mig helt som vanligt, så plötsligt har det snurrat till. När jag suttit, gått, när som helst.
    Mitt hb har legat lågt men stadigt hela tiden. Käkar mina 4 Hemofer om dan. Lågt blodsocker brukar ju kunna avhjälpas med frukt, juice osv, men yrseln har hållt i sig.
    Mvc säger att dom har tel.tid mellan 15-16 på em, men dom hade väl tagit tidig fredag...

Nån som känner igen sig? Jag är i vecka 35.

• Svar på tråden Konstigt yr plötsligt!!
  • Hondan

Tack för att ni svarar!!! Det är likadant idag. Världen snurrar till rejält plötsligt. Konstigt att det händer när jag ligger ner också.
    I går kväll var det helt sjukt- tappade nästan balansen ibland. Nu känner jag mig darrig och har lätt huvudvärk. Det måste ju vara nån brist? Man blir nojjig.
    Har tid hos min bm på måndag. Ska kolla upp det där med B12 då SerAfiM. Konstigt som du säger, att dom inte kollar det som rutin.

• Hondan

Tack igen för att ni svarar! Nu har jag lite fakta som jag kan mangla min bm med på måndag!

Oj nu snurrar det igen...

Kram på er alla!

• Hondan

Var hos min bm idag. Hon sa att det är mitt låga blodtryck som spökar. Trycket och tyngden från den växande magen mot kroppspulsådern+ att man har ca. 2,5 extra liter blod som ska pumpas runt kan orsaka yrsel.
    Det är bara att ta det lugnt....

Svar på tråden Konstigt yr plötsligt!!