Konstigt yr plötsligt!!
SerAfiM
B12 brist? Märkligt att ingen tagit upp det.. Har sovit mig igenom veckor osv och det enda som testats regelbundet har varit järnvärdet.. Är inte det b12 också? (Helt kass på ämnet;p )
SerAfiM
B12 brist? Märkligt att ingen tagit upp det.. Har sovit mig igenom veckor osv och det enda som testats regelbundet har varit järnvärdet.. Är inte det b12 också? (Helt kass på ämnet;p )
SerAfiM
Med tanke på att även jag är veg sen 12 år tillbaks borde jag mao kanske också höra med min bm om hon kan testa mitt b12 värde.. Kan de göra det på alla mvc tro? Trodde faktiskt att samtliga b-vitaminer liksom visade sig hur man låg på just hb, järnvärdet, men så är alltså inte fallet?
SerAfiM
Ok, hos min bm kollar hon värdet direkt.. tar någon minut bara.. Där kanske de bara har endel tester att göra.
SerAfiM
Jag äter mitt val kvinna.. räcker det tro? Jag äter inte massa grönsaker, bönorm soja osv.. Så det förvånar mig inte om mina värden är låga
SerAfiM
Äter alltid mitt val kvinna, även innan graviditeten, gör det du med! Skadar knappat iallafall! Trodde verkligen att b-vitamin = järnvärdet.. Aldrig hört något annat. Skumt!
SerAfiM
Men järnet då?
SerAfiM
Ok vad skönt! Är det farligt att ta järn om man har bra värden menar du? Läste någonstans att kroppen bara gör sig av med överskottet av vitaminer?
SerAfiM
Ok, bra att du vet det!