Vilken potta och när???
Helene o Olivia: Hur går det då? Brukar hon "säga till" när hon vill kissa och bajsa?
Johannes tycker om att sitta på pottan men han verkar inte ha kopplat att man ska kissa i den
Helene o Olivia: Hur går det då? Brukar hon "säga till" när hon vill kissa och bajsa?
Johannes tycker om att sitta på pottan men han verkar inte ha kopplat att man ska kissa i den
ojdå, de var duktigt!
Hur gammal är Olivia nu då?
Johannes är 17 månader och verkar inte alls störas av att ha hela blöjan nersmetad i bajs *urk*
Kan de kissa utan att de igentligen är nödiga? Jag hade inte inte fixat det bara för att nån satte mig på toan
Men hur vet ni att det är dax för barnet att göra sina behov? Vi märker inte nåt på Johannes, helt plötsligt känner vi att det luktar och då är det dax att byta blöja. När han har sprungit naken så kissar han ju ibland på golvet och då sätter vi honom på potan så att han ska koppla ihop den med kisset fast han sitter bara där och ler i 5 sekunder, sen springer han iväg och kissar kanske på golvet åter igen. Bajsar gör Johannes i sin säng på morgonen, då är det inte så lätt att sätta honom på pottan.
Ärligt så tycker jag att deft är jätte bökigt med potträning, blöja är smidigt som tusan tycker jag men jag vet att han inet kan ha den hela livet så jag måste försöka finna motivation nånstans. Kanske blir det roligare när Johannes börjar visa intresse själv..
Nån som har tips? (kan ni inte skriva hur gamla era barn e? )
mon,
han kissar på golvet om han inte har blöja och bajsat har han faktiskt aldrig gjort på golvet, kanske mest pga att han bajsar på natten/morgonen i sin säng.
Usch jag får dåligt samvete nu när ni och era barn är så duktiga med pottan