Vintermammor fr Västerås 3
Närå jag är bara vrålförkyld, sover... har ju BF idag, men nu kan jag inte föda... usch...
Närå jag är bara vrålförkyld, sover... har ju BF idag, men nu kan jag inte föda... usch...
Jo, jag har faktiskt fått värkar inatt, som är kvar än därför jag försöker sova. De är ganska oregelbundna och gör rätt ont, men återkommer ungefär med 30 minuter mellan. Verkar som om det sista av slemmisen kommer också, nu mer blodblandad. Snacka om feltajmat... Bara att knapra alvedon och HÄlla i sig nässpray...
Jo jag har tid hos BM idag halv två. Ska fråga om hon har något supertips, eller om det finns nåt man kan göra på förlossningen, typ skölja med koksalt genom näsan eller nåt..
Appropå bebisbok. Jag och Thomas har gjort en till skurken. Första bilden är på oss två, sen presentation av hela familjen och foto på gravtest med mera! Det är så skoj!
Jag har inte haft flytningar tidigare i mitt liv, dock svamp under graviditeten. Min stämde otroligt bra med beskrivningen på niomanader.se slemmig med blodstrimmor i och klumpar. Ju mer blod det har varit ju ondare mensvärk har jag haft. Men vissa får ju som en stor snorblobba, ofta i samband med vattenavgång. Det är så individuellt.
Hej allihopa!
Nu har mitt värkarbete startat, ganska etablerat med åtta-tio minuter emellan. Ondare och ondare.
BM gjorde en undersökning idag på dan, öppen för ett och ett halvt finger, jättemjuk och huvudet låååångt ner. Så nu kan det komma pang bom-eller bli utdraget på några dagar. Blev det så, skulle hon svepa en hinna på torsdag. Kändes bra att ha värkar när man var på plats hos BM. Få bekräftat att det var på riktigt! Känns skoj att det startat, men det gör ont... ajajajajaj. Hoppas det går fort!
Hej allihopa
Tänkte bara säga att lilla Meja kom till världen med akut kejsarsnitt i torsdags 9/11 07.45 (samma som lillen va?) Då efter fem dygns värkarbete och tre dygn på förlossningen.
Det visade sig att hon fastnat med huvudet på tvären ner genom kanalen.
Vi har träffat över 50 olika personer på förlossningen i och med att vi var där så länge. Alla var underbara. En mardrömsförlossning med en del komplikationer Som ändå känns helt fantastisk. BB-vistelsen var underbar. Även den personalen var bra.
Nu är jag på benen och äter inte en enda värktablett.
Meja vägde 4060 gram och var 51,5 cm lång. Bilder finns i mitt galler!
Tack så mycket för alla fina gratulationer! Nu börjar allt funka ganska bra, mitt snitt är läkt och jag äter endast receptfria alvedon vid enstaka tillfällen.
Meja är kättesnäll och amningen fungerar i stort sett bra! Thank god för bröstpump. Hoppas allt går bra för er alla och att vi snart ses på fika igen!
Grattis Valaina!
Själv undrar jag om det är något fel på bebisen. Hon bara sover... är typ vaken 2 ggr per dag.. Eller hon kanske bara är nökd. Äter som tusan! Nån annan som haft så med tidigare barn?
Jo, det känns faktiskt som om man inte varit annat än mamma i hela sitt liv. Hon verkar vara så harmonisk, sover långa pass på 4-6 timmar, vaknar och äter men med stängda ögon, sen har hon en vakenperiod på fm och en på kvällen.
Man sover ju inte så mycket, man försöker ju att hitta på saker eller titta på tv eller umgås med varandra. Så vi försöker bli bättre på att ta en eftermiddagslur. Det är välbehövligt.
Tänkte bara påminna om en grej. Pappadagarna kan man bara ta ut fr o m att barnet är i ens vård. Alltså inte under flera dagars förlossning. Då måste man typ ha sparat semester eller ta obetalt... det tycker jag är dåligt. Framförallt då pappan behövs under en förlossning. Så i vårat fall får inte thomas betalt för min långa förlossning.
Hej hopp! tänkte på det där med svamp. Hade aldrig haft det innan grav. men se hade jag det under hela graviditeten och det spelade ingen roll hur ogästvänligt jag gjorded et, fick blödningar i slemhinnorna av alla behandlingar, så till slut gjorde de nån behandling på förlossningen. Den höll i alla fall två veckor. De penslade på något blått. Men nu när Meja är ute så är också svampen borta ;) Så det finns hopp!
Jaha, idag är första dagen ensam med Meja, var jättenervös igår, men det har hittills gått kanonbra!
Snart får vi alla fika med våra bebisar! Vad skoj va?