Vintermammor fr Västerås 3
Grattis sol och bad, nä nu ska jag skriva klart min förlossningsberättelse och lägga upp, så får den som vill läsa den!
Att vara själv med Meja har gått superbra!
Grattis sol och bad, nä nu ska jag skriva klart min förlossningsberättelse och lägga upp, så får den som vill läsa den!
Att vara själv med Meja har gått superbra!
Nu ligger förlossningsberättelsen i min Blogg för dem som vill läsa!
Absolut. Jag trodde att jag skulle säga att jag aldrig mer ska föda barn. Men jag blev så himlarns bra coachad så jag gjorde aldrig det. Kände mig urstark trots allt. Foglossningen var värre. Det kändes ju som att det aldrig skulle ta slut. Förlossningen var man ju liksom mitt i hela tiden. Operationen känner jag ingenting av, visst är jag försiktig, men jag har aldrig mått så bra fysiskt som nu!
Skoj att ni ska få en pojke, smilla. har ni funderat på namn då?
Åh det är ju så himla gulligt! Det hade jag på förslag om Meja varit pojke, men Thomas ville inte ha ett filmnamn (matrix)
Hej allihopa!
Grattis sol och bad! Vad gulligt med Fabian!
Tänkte på fika den 1/12 jag och Meja kanske kommer då! Hon gillar att fika :)
Hej allihopa!
Tänk att imorgon blir Meja en månad! Vad fort tiden gått, inte som när man var gravid direkt!
Är så rädd att den bara ska flyga iväg.
Vad skoj att det är så många som fått och snart är alla bebisar här!
Kram på er alla
Lenita och Meja
I veckan vill jag och Meja fika eller luncha eller nåt, gärna där det är barnvagnsvänligt såklart ;)
Någon som känner sig villig?
Det låter ju perfekt ;)
Mi amore: jorå det går bra, idag har jag karl-fritt. Han är på julbord med jobbet. Känns konstigt...
Jag misstänker att den utan barn också är välkomna?
hej allihopa!
Grattis alla nyblivna mammor. Läste igenom allt och såg att vissa små är lite griniga. Meja har kolik, så vi köpte dr Browns antikolik-nappflaska, så får man pumpa ur och ge henne på kvällar och nätter. orkar man inte blir det ersättning. Hon ammar så bra annars. Våran bvcbarnmorska sa åt oss redan på hembesöket att börja med napp, annars snuttar hon sönder brösten då blir det ingen trevlig upplevelse att amma. Nappflaska ska man testa när amningen funkat i 5 dgr tyckte hon, så de vänjer sig.Hon är sååååååå bra, sååååå mänsklig! Lycka till"!
Hej allihopa, nu är ju Meja snart 6 veckor och vi har fått bukt med hennews kolik tack vare dr browns nappflaska. Hon sover väldigt bra också och vi har kört med liknande schema som trikarn från det vi kom hem, nu sen ungefär 10 dagar tillbaka sover hon från 23.00 till 07.30... hon började också på ungefär 01.00... Precis som trikarn skrev har jag märkt att ju mer man trycker i dem dagtid, ju mindre måste jag pumpa ur på kvällen för att hon ska bli nöjd! För hon måste ju ha flaska på natten och kvällen för koliken. Hon vaknar oftast vid 3 och äter. somnar snabbt om.
Sol och bad: Alltså jag tror ingen hinner med så mycket. Tycker alla mina vänner säger att det är så här första 3 månaderna. Man måste sänka sina krav, jag gjorde det redan innan när jaf hade så ont och inte kunde göra mycket. Det blev mindre viktigt att allt är perfekt. Men man lär sig också mer och mer för varje dag. När bebisen busar på golvet är det perfekt att plocka i och ur diskmaskinen, och sådär, men allt tar sin tid.
Ja vad skoj med fika! Kah och Meja kommer garanterat, men då blir det vid tolv!
tack tack ;)för adressen alltså!
Jo, att få sova ordentligt kan också öka produktionen av mjölk, så det är nog inte helt fel att ge lite ersättning på natten, då kan du ju pumpa ur lite på morgonen och ge följande natt, så gör jag varje dag, eftersom hon har lite kolik, måste vi ge flaska på kvällen/natten, då pumpar jag ur sprängfyllda bröst på morgonen. Ibland får hon ju ersättning. Men jag vet inte om min mjölk är pissålig, vi var på barnakuten inatt för att Meja var dålig, då vägde de henne, hon har typ gått upp 100 gram på 3 veckor. Får väl se vad de säger på BVC.
Vad skoj med fika igen, fick man ta med bebisen?
Hej allihopa. Skriver inte så ofta här, tyvärr... Idag var jag på öppna förskolan med Meja. Min kompis Anna fick barn på julafton och vi har inte pratta om hennes förlossning förräns idag, den påminde mycket om min, men kunde avslutas md sugklocka eftersom huvudet inte satt fast. Var bara lite trögt att komma ut. Kände så stor sorg över min förlossning. Att jag aldrig fick den sista biten, efter 8 cm. Att jag gjorde allt innan det. Men trots allt fick jag inte föda ut Meja normalt ändå. Känns så jobbigt när man pratar med en del, de säger bara -fatta hur ont det gör att krysta ut bebisen, tur att du slapp... men om man ville det då? Man känner sig så värdelös, som att man inte hör hemma hos alla de som fött barn... Nån annan som känner så eller är jag bara känslig?
Hej hopp allihopa, nu kryper jag fram från under en sten och tycker att vi ska fika någondag! Någon som tyckerså och har förslag? Kram kram
Hej hopp allihopa! Igår var vi på babysim för första gången. Den var världens upplevelse. Meja var överförtjust! Oj vad hon sov sen ;)