• Boni

Störtblödningar!!!

Har fått störtblödningar, är i v.16!!! Var på gynakuten igår! Allt såg bra och normalt ut, bebben hoppade runt och hjärtat slog! Fostervatten fanns, så hon kunde inte säga varför det blir så. Livmodertappen är ju väldigt känslig och lättblödande nu!? Vi blev så oroliga!!! Jag har känt mig hängig några dagar, som att det var influensa på gång, så när vi kom hem tog jag tempen och hade 38.2. Mitt blodvärde var lågt också 109, så nu får jag börja knapra järn. I natt vaknade jag och behövde gå på toa, då hade det kommit jättemycket blod och det rann även ut klumpar (uärk!) Så då fick vi noja för det, fast läkaren sa att jag har ju aldrig varit gravid förut så jag kanske har det så här, sen så sa hon att det finns till och med de som får blodklumpar som rinner ut! Och så fick jag det i natt, men ändå oroar jag mig att något skall vara fel! Jag har inte haft några smärtor i alla fall! Det är väl bara att vänta och avvakta, så får vi väl åka upp igen och kolla! Jag bara undrar var kommer allt blod och klumpar ifrån, det kan väl inte vara livmodertappen som släpper ifrån sig så mycket???

• Svar på tråden Störtblödningar!!!
  • Maria 2

Jag fick blödningar i 12:e veckan (fått ett mf straxt innan) men allt var bra på vul. De kunde konstatera på min moderkaka att jag haft en blödning....men allt gick bra !!! (detta var för 13 år sen )

• Pess

Jag hade åkt in igen....Kanske du behöver bli inlagd för observation....

• bäbis

Tycker oxå att du bör åka in igen eller iallafall ringa för att höra efter

• Maria 2

Men du har ju precis varit inne ? Jag ville bara berätta att man kan ha blödningar utan att det behöver gå tokigt.Jag hade också en riktigt stor blödning.....

• Boni

Tänkte ringa min barnmorska i morgon och höra vad hon tycker!

• Maria 2

Gör det ! det är ju alltid skönt att få prata med nån och få råd av de som "vet"

• Boni

Åkte upp idag igen! Blödningen blev värre i natt plus att jag hade fått feber också, så de tyckte att jag skulle komma upp igen. Ny läkare och nya teorier (på gott och ont). Nu fick vi en äldre man som jag tror har opererat mig tidigare, väldigt förtroendeingivande i alla fall! Han sa att det kan bli infektion i livmodertappen, det såg ut som det var en blödning därifrån. Blir det infektion kan den vandra upp till fostret och livmoderhinnan spricka, vilket leder till missfall! Det kunde även vara rester av slemhinna som kom ut vilket inte är farligt, bara bra. Han tog det säkra före det osäkra och skrev ut penecilin, plus ett läkemedel för att stilla blödning. Man undrar ju varför inte första läkaren gjorde samma sak!? Bebben såg ut att må bra i alla fall och livmodertappen var sluten.

• Maria 2

Åhh vad bra ! Det är ju rätt vanligt med blödningar under grav. Hoppas allt blir nu !

• Boni

Så var det dags igen! Satt och åt frukost i morse och kände mig ganska ok, hade visserligen 38 graders feber och är hemma från jobbet men annars ok! Då fick jag en fruktansvärd blödning, det fullständigt forsade längs benen och ner på golvet, det var som i en skräckfilm och jag var övertygad om att nu är det kört! Jag blev livrädd!!! Ringde min sambo och han kom hem och hämtade mig. Vi åkte upp till akuten en tredje gång. Samma procedur men jag fick en brits att ligga på samt förtur! Men det såg fortf ok ut med den lille och livmodertappen var sluten. Han trode väl att det är en inflammation så jag fick en till sorts atibiotika och sen är det bara att avvakta inom en vecka kan vi andas ut eller så blir det (i värsta fall) missfall. Nu skall jag bara ligga i sängen och försöka tänka positivt om möjligt!?

• Vildrosen

Jag skulle nog ligga ner och vila! Så att ev blödning avstannar och kroppen får vila så den kan stå emot en infektion. Skönt att ni sett babyn på UL! Det går säkert bra. Jag vet vilken panik man får. Jag fick tyvärr MA, dvs jag fick kramp/verkar(!), dvs kroppen ville stöta ut det, men blödningen slutade... Så jag tycker det är lovande att er lever och att det inte gör ont!

Svar på tråden Störtblödningar!!!