Sockerfri efterrätt?
Vi får besök av en insulinbehandlad diabetiker och jag ska bjuda på lunch och efterrätt.
Finns det några bra förslag på goda efterrätter eller så som inte innehåller något socker eller vääääldigt lite?
Vi får besök av en insulinbehandlad diabetiker och jag ska bjuda på lunch och efterrätt.
Finns det några bra förslag på goda efterrätter eller så som inte innehåller något socker eller vääääldigt lite?
Tack för tipset...ska kolla där!
Det ska vara en efterrätt för alla, vi ska alla äta samma så gärna recept för 6-8 personer...
Julmust:Tack för tipset, ska dock laga till 6 eller 8 personer och då blir det lite dyrt med bär från frysdisken..
Något mer tips?
Ingen?
Petit Choux var en bra ide...hur tidigt kan man göra dem?
Man kan inte ha i fyllningen innan de ska serveras va?
Mar1lyn:
Är det inte massor med socker i wienerbröd?
Är det inget socker i ostkaka?
Jag tänkte egentlige försöka göra efterrätt utan socker/sötningsmedel för att visa kvinnan (hon med diabetes) att man kan laga gott utan socker...hon är en sån där diabetiker som gladeligen äter glass med kolasås, kakor eller tårta...utan att tänka på sin sjukdom...och det är inga små mängder hon äter heller...tyvärr.
Vad är gino?
Och jag tänkte servera samma till alla...alltså utan socker till alla på middagen.