• Sventha

Plexus skada

Hej på er alla oroliga föräldrar!

Jag är en kille på 18 år och har det grövsta sorten av plexusskada då fem nerver är av. Jag har gjort 5-6 operationer, alla har gått bra men det är inte vad som räknas. Vad som räknas är hur mycket man orkar lägga ner på träning. Doktorerna och kirurgerna är inte så speciellt informativa om hur viktig träningen är. Det är inte så att efter operationen behöver du bara träna intensivt i några månader. Om man vill få resultat av operationerna måste man träna VARJE dag resten av livet. Jag ångrar mycket att jag inte gjort det, era barn kommer vara sura på er om ni tvingar dem till  träning varje dag. Men för barnets bästa så kan det vara värt (man får dock psykiska men resten av livet) Ni sitter i en svår sits, men jag lovar er att det är jobbigast för barnet. Att växa upp och inte känna sig normal är väldigt jobbigt, ni anar inte. Jag undrar dock om ni vet ifall era barn får typ "ryckningar/spasmer" i armen när de är sjuka..? Jag har fått det varje gång jag ligger och är sjuk. Ett problem som jag ALDRIG fått svar på varför det är så. Om nån har lyckats luska fram varför, kontakta mig gärna. Eller så är jag unik med just det symptomet, men det är jag tveksam till.

Tack för mig Häääääj! 

Svar på tråden Plexus skada