Inlägg från: Hjärtevännen |Visa alla inlägg
  • Hjärtevännen

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Ps. Elfsborg härmas med färgvalet

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Hjärtevännen

Dellans semlor är grymma!!!!!!!!!!! Har aldrig ätit godare semlor

Dronken: Du gör rätt i som ska köpa det idag , du kommer inte att ångra dig,hehe...

Fasen, nu blev jag sugen på en...hmmmm....Oskyldig

• Hjärtevännen

Haha, jag diggar Lasse Brandeby i Let´s dance.... Hoppas att han får vara kvar ett tag
    . Vi kommer nog äta Taco´s ikväll... En klassiker,hehe... Snabbt och lätt att göra...

För oss blev det shopping i Sickla idag! Köpte en vinterjacka på rea . Victor fick också lite smått och gott. Kan ju inte låta bli att shoppa till honom.... Så nu är nästan hela barnbidraget slut. Bra Jobbat Anna!!!!

Trevlig helg allihopa!!!

• Hjärtevännen

Dronken:
    Hur smakade semlan? Är så sugen på det...hehe...

Vi hade en jobbig kväll/natt igår. Victor somnade som vanligt vid 19,30-20. Efter en timme vaknade han och gallskrek. Vi tog upp honom och han fick sitta i soffan med oss en stund. Försökte lägga honom igen. Han sov knappt en timme sen var det gallskrik igen.... Måste tillägga att han är snuvig! Han grejade fram till kl 23...... Sen börjades det dags igen vid 02..... Han vägrade somna om så sambon gick upp med honom vid 03. Då var han så pigg och glad. Han satt för sig själv och lekte. Fram till kl 13 idag hade han sovit samanlagt 1 timme!!! Han totalvägrade sova på förmiddagen. PUH!!!!

Hoppas det går bättre i natt!!!!! Funderar på (igen) om det kan vara en tand på G. Man kan ju alltid hoppas eftersom han fortfarande är tandlös

• Hjärtevännen

Amanda:
    Låter inte skoj med lunginflammationLedsen Hoppas hon blir bättre!!!

Kul att Viggo kan gå nu... Glad. Victor kan inte ens ställa sig mot något,hihi fegisen...

• Hjärtevännen

Singhis:
    Victor sov till 6,30 idag. Bökade lite till och från... Han är så snörvlig!! Men jag klagar inte.... Det var ju min tur att gå upp med honom....

Skönt att Engla sov länge idag!

Vi har knappt några tv-kanaler... MTV, ZTV, Animalplanet, Discovery..... Suck! Sambon måste upp på taket och ruska om vår antenn

• Hjärtevännen

Singhis: Vilken härlig bild på Engla

• Hjärtevännen

Victor har också namnsdag........ (fast vi stavar ju med c och inte k)

• Hjärtevännen
    Amanda skrev 2007-01-22 10:26:13 följande:
    Aha har Victor också namnsdag, då grattar vi Victor också!
    Vi ska fira det med en semla från Dellan...hehe... Mina "svärisar" ska komma och fika ikväll... Ser fram emot semlan
  • Hjärtevännen

Singhis:

Hihi, det var på tiden att hon blev medlem i Gnagisklubben...Skrattande. Nu kommer Engla också får gå billigare på matcherna

Det där med vällingen vet jag inte.... Vicke är ju yngre än Engla ... Hmmm Jag vet att Victor står sig allra bäst på gröt. Kan du inte ge henne lite gröt på kvällen, kanske en liten portion och efter det vanlig välling? Jag är ju ingen expert.....

Hoppas att hon sover bra i natt! Victor bökade runt halv natten kändes det som. Han vände och vred sig... Då bestämde jag mig för att nu till helgen ska han få börja sova i eget rum... Han sover fortfarande i vårt sovrum. Men, men jag får väl seprationsångest så han hamnar väl bredvid mig igen

• Hjärtevännen

Singhis:

Härligt att du fick sova bra i natt! Nu får vi verkligen hoppas att det håller i sig... Här hemma försöker vi vänja Victor att dricka välling. Vi blandar 50/50 med välling och ersättning. Om han enbart får välling så spottar han utFundersam

• Hjärtevännen
    Ninis skrev 2007-01-25 19:43:15 följande:
    I dag har Engla bara sovit en gång på dagen. Hon sov mellan kl 13-15. Nu sitter hon i J:s knä och dricker välling och sen är det dags att sussa. Hoppas dessa sovtider håller i sig. Hjärtevännen, Engla gillade inte heller välling när vi bytte från ersättning till välling, så vi fick oxå köra 50/50 någon vecka men sen gick det bra. * Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *

Idag köpte vi en färdig tetra med 8-mån fullkornsvälling från Semper. Han slurkade i sig allt utan att tveka..... ska prova ge honom det i morgon bitti igen. Vore så skönt att slippa ersättningen (den är även mycket dyrare än välling).

Victor somnade vid 19,30, han vägrade sova idag på eftermiddagen. Hade varit vaken sen kl 12,15.... Gissa om han var trött

Hoppas att Engla är så trött att hon sover gott hela natten!!!!

• Hjärtevännen

Amanda:

GRATTIS PÅ "25"-ÅRS DAGEN!!!!Skrattande 

• Hjärtevännen
    Vickes tider (varierar en hel del):

6,00 vaknar
    6,30 välling
    7,30-9 sover sött
    9,30 gröt och fruktpuré, ibland smörgås
    11,30-12,30 sover sött igen
    13,30 Lunch- stor burk mat + fruktpuré
    (sover ibland runt 16 i ca en timme)
    17,00 Middag- stor burk mat + fruktpuré
    19,00 välling

kl 19,30 hopp i säng
  • Hjärtevännen

Här var vi uppe med tuppen. Sambon var ute och svirade igår . Han kom hem vid halv 5 och då var det kört.... Victor grejade och grejade.... Jag lyckades ligga kvar till kl 6.... PUH!

Jag vill åka till Ikea, men det är nog ganska kört Men jag ska nog tjata lite idag

Ha en bra dag allihopa!!!

• Hjärtevännen
    Carina75 skrev 2007-02-03 15:33:16 följande:
    Här var det lugnt idag.Här hemma börjar vi sakta återhämta oss efter en jobbig förkylningsperiod. Både jag och Nathalie har varit jätteförkylda och Nathalie åkte även på tredagarsfebern. Rätt läskigt när dom små har så hög feber. Hjärtevännen: Oj oj, vilken helkväll för sambon! Att han bara orkar. Det var längesedan man var ute så länge. Blev det någon tur till Ikea för er nu då?

Nops, inget Ikea idag... Vi tog en tripp ut till Mölnvik... hmmm inte lika skoj direkt... Lyckades iaf köpa lite Bamsekläder på Lindex

Tidigare på dagen tog vi en promenad till Sibyllakiosken... Sambon var sugen på kebab, han var lite bakis idag

Krya på er!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2