• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Dronken,
    Du har ju blivit värre än mig på mössfronten Jag ska lämna in de mössor Engla inte använder till Humlan. Det är en del mössor jag gillar men som inte sitter bra och bara åker upp ovanför öronen, de ryker oxå!

Engla har sovit hela natten! Från kl 19:30-05:20. Hon fick ligga kvar och babbla i sin säng till kl 05:45 då vi gick upp.

I går var inte Engla sig lik. För första gången i sitt liv ville hon inte äta. Försökte med både gröt, puré och fruktpuré men hon tog bara några skedar och sen ville hon inte ha mer. Under eftermiddagen gick det ner lite mer men inte så mycket som hon brukar äta. På eftermiddagen låg hon på skötbordet och då upptäckte jag att den tredje tanden har trängt igenom! Det måste ju varit därför hon var kinkig och inte ville äta. Det gjorde säkert ont i munnen, stackaren! Hon hade även lite förhöjd kroppstemperatur under kvällen, dvs 37,8. Hon brukar ligga på 37,2.

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Ninis

Lotta,
    Vi promenerade först till Pinocchio. Där hittade jag en dunväst med luva till Engla. Jag sålde ju fleeceoverallen för ett tag sedan eftersom Engla är så varmblodig. Så dunväst med tjock tröja under är perfekt om man ska någonstans och inte ska vara ute så mycket.

Sen gick vi vidare till Tallås-loppisen. Tanten var inte hemma men hade lagt Dronkens mössor i brevlådan. Efter det promenerade vi vidare en kortis och avslutade med lunch på Gustafs.

• Ninis

Jag gillar både Ej Sikke Lej, Hollys och Nanoou.

• Ninis

Engla har sovit hela natten men problemet är att hon vaknade redan 04:45 och var pigg. Hon fick snällt ligga i vår säng ett tag men 05:30 tröttnade hon. Då fick hon sitta upp i sängen bredvid oss till 05:45 då vi gick upp. Nu har jag precis lagt henne för att sova igen.

I dag fyller jag år och maken sa att han hade tänkt köpa en väska till mig men han visste inte riktigt om jag skulle gilla den. Så han tog det säkra före det osäkra och satte in födelsedagspresenten på mitt konto Jag ska till Forum i dag med en mamma från bvc-gruppen. Hittar säkert något där att shoppa

Amanda,
    Kul med ny vagn. Ser oxå fram emot bild på den

• Ninis

Och herregud, vad Engla har varit gnällig de senaste dagarna! Hon kan börja gråta plötsligt utan anledning. En timma innan läggdags i går gnällde hon hela tiden och var ledsen. Började nästan misstänka öroninflammation, men hon reagerade inte när jag tryckte på flärparna. Så det måste ju vara tänderna. Hon fick i alla fall en alvedon så hon skulle slippa ha ont. Då blev det lite bättre. Hennes tredje och fjärde tand har trängt igenom så det gör säkert ont.

• Ninis

Hej hopp!

Tack för alla grattisönskningar  Klart man fyller 22 varje år . . . .

Nyss hemkommen efter en heldag med shopping! Åkte först till Barnens hus och köpte julklapp till Engla - en babypulka. Engla var med och slog in sin julklapp

Sen åkte jag vidare till Forum. Letade efter något att ta på mig på tisdag kväll när jag ska ut på middag med mina kollegor. Vi ska käka på Grill. Hittade till slut en jättesnygg klänning på MQ. Den var lite dyr men det var det enda jag hittade i hela Forum, så det fick bli den. På H&M köpte jag tre bodysar och ett par byxor till Engla. Käkade Nacho de luxe till lunch, supergott! Var på systemet och handlade glögg oxå. Köpte en vanlig Blossa vinglögg och en Blossa starkvinsglögg med rom i. Har aldrig druckit den men det lät gott.

Engla skötte sig exemplariskt hela dagen, tack och lov!

Amanda,
    Vagnen var jättefin! Spanade lite på vagnar på Barnens hus och såg en jättesnygg UJ som var orange. Hängde en skötväska på vagnen som matchade, den var sååå snygg!

• Ninis

Här har vi haft en riktigt jobbig natt. Det hör ju inte till vanligheten här hemma. Engla har ju sovit hela natten två nätter i rad. Undrade just i går kväll om hon skulle köra tredje gången gillt. Men så blev det inte. Klockan 1 vaknade vi av att det blev strömavbrott och kl 2 kom strömmen tillbaka igen. Då måste man gå upp och trycka in en kod till huslarmet annars börjar det pipa. Klockan 02:20 vaknade Engla och ville inte somna om. Hon fick ligga mellan oss och somnade inte om förrän kl 04:00!!! Sen sov hon till kl 06:40 som tur var. Så för att sammanfatta har jag varit vaken mellan kl 1-4 i natt! Är rätt mör. Ska sova lite till sen vid 8.

• Ninis
    Charlott29 skrev 2006-12-01 07:46:53 följande:
    Singhis:Ånej! Säg till om du inte orkar med babycafé idag! Har helt och fullt förståelse i så fall!
    Jo, jag kommer. Måste ändå till Coop och veckohandla efter babycafét. Ska som sagt sova vid 8 när Engla ska sova. Hon brukar sova 1,5 timme då.
  • Ninis

I morgon ska vi äta julbord på Siggesta gård. Känns lite skumt med julbord när det inte är någon julstämning utomhus direkt.

• Ninis

Ja, vi åt julbord på Siggesta gård förra året oxå och det var supergott! Så därför satsar vi på samma ställe igen

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2