• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Lotta,
    Tvärtom, J är ingen kostymnisse. Han har mest jeans och tröja eller skjorta. Han fyllde år i augusti och då köpte jag en stickad hösttröja. Och nyligen köpte han själv två nya skjortor. Jag köper alltid kläder för jag inte kommer på något annat. Skulle vara kul att variera sig lite och komma på något annat

När jag frågade vad han önskar sig så svarade han romerska bågar och sån där schweizisk choklad, Guilan, tror jag den heter.

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Ninis
    Hjärtevännen skrev 2006-12-12 08:20:44 följande:
    Jag ska köpa en ny parfym till min sambo... har upptäckt att hans är slut och han lär ju inte köpa en ny själv Världens sötaste Victor född 10/4 2006
    J har faktiskt två parfymer som är rätt nya, annars hade det varit en bra idé.
  • Ninis
    Charlott29 skrev 2006-12-12 08:43:46 följande:
    Haha där ser man hur fel man kan ha, har sett Johan som en kostymnisse hela tiden :-dDu har berättat att han är på kundbesök och möten och sånt :-dDet var ju lite kul...
    I skivbranschen är det ingen som går klädd i kostym. Där är det jeans som gäller
  • Ninis

Pust och stön, vilken gnällig Engla jag har haft i dag! Tänkte att hon skulle sova ikapp under dagen eftersom hon varit vaken i natt men hon har sovit mindre än vanligt och varit jättegnällig. Efter vi varit på mitt jobb gav vi oss ut på stan. Hon sov när jag handlade julklapp till Johan. Det blev en mörkgrå stickad tröja. Sen skulle jag till Elgiganten och köpa en stavmixer till svärmor och då var Engla vaken. Och herre gud vad hon gnällde och skrek där inne. Fick till slut tyst på henne med en majskrok. Hon har lärt sig äta dem själv nu och hon ÄLSKAR dem. Hon blir galen och viftar med armarna så fort jag tar upp påsen. Skönt att det är något som funkar när hon är gnällig. Åkte bil med J hem och när vi kom hem luktade det bajs så jag tog av henne byxorna och de var helt bajsiga på insidan. Så det slutade med att hon fick ett bad. Nu sitter hon och gnäller framför teven. Ska snart få välling och sova. Både J och jag ska sova direkt när vi lagt Engla.

I morgon bär det av till Ikea med bvc-mammorna. Hoppas verkligen att Engla är på bättre humör då.

• Ninis

Morrn!
    Underbart att känna sig utvilad! Engla har sovit hela natten ända till 05:00. Då fick hon napp och somnade om till 05:30.

Hubba bubba,
    J brukar också läsa FL ibland men bara om jag är inloggad. Jag såg till att logga ut direkt i går när jag skrivit vad jag köpt Ska göra det några dagar till för han brukar inte gå tillbaka och läsa i tråden.

Det där Stockholmsspelet låter ju kul. Men det brukar ju vara så himla dyrt att köpa spel. Vi brukar spela Alfapet på julaftonskvällen.

• Ninis

Nu har jag skrivit önskelista och mailat iväg till J och hans mamma Kom på tre saker; hårfön, pyjamas och Stockholmsspelet. Tack för tipset Hubba bubba

• Ninis

Nu är vi hemma från Ikea. Engla har varit på bra humör hela dagen och det var väldigt lite folk där. Jätteskönt! Handlade mjukisgroda, mjukishjärta med fingrar och man kunde köpa till fingerdockor i form av olika djurhuvuden. De var jättefina. Sen köpte jag en spargris, julgrejer och en ljusstake + ljus.

• Ninis

Vilken tid kommer ni vara på ÖF i dag? Vi åker dit till 10:00.

• Ninis

Jag har precis lagt Engla. Hon brukar ju inte sova förrän 8 men jag måste väcka henne 08:45 så då lade jag henne lite tidigare.

• Ninis

Är sångstunden där uppe eller en trappa ner? När jag var på sångstund där var den en trappa ner.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2