Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
Nu måste jag väcka Engla och ge henne gröt. Vi ska åka strax innan 9:30.
Vi ses snart!
Nu måste jag väcka Engla och ge henne gröt. Vi ska åka strax innan 9:30.
Vi ses snart!
Lotta, bebis nr 2 behöver alltså inte vara född innan nr 1 är 1 år och 9 månader. Man ska ha blivit gravid innan dess.
Jag ska jobba heltid ända fram till sommaren. Det är i augusti jag ska börja jobba deltid. Förhoppningsvis är jag gravid igen då ![]()
Jag menar september. Alltså börja jobba deltid.
Jag har inget val, måste börja deltidsarbeta fr o m september. Englas dagis stänger 17:30. Om jag arbetar heltid slutar jag 16:30 och hinner inte hem till 17:30. Dessutom tycker jag det blir för långa dagar för Engla. Det är ju heller inte kul att vara sist kvar på dagis varje dag. På det dagiset Engla ska gå brukar de flesta gå hem runt 16-tiden.
Alternativet är väl att förskjuta arbetstiden och jobba mån-fre 07:15-15:15. Då blir det heltid om jag skippar eftermiddagsfikat. Har kikat hur bussarna går oxå så det är därför det blir 7:15 och 15:15 i stället för 7 och 15.
Det var trevligt med sångstund och jullunch. Fast jag tyckte varken skinkan el köttbullarna smakade jättegott precis. Men det var trevligt.
Engla somnade i bilen när vi hade 5 min kvar hem. Bar in henne i sängen och trodde hon skulle sova vidare men det gjorde hon inte. Jag var jättetrött och gick och lade mig en timme medan J tog hand om Engla. J är ledig i dag och i morgon.
Jag saknade oxå potatisen. Är inget gott med sill utan potatis. Och Jansson är ett måste på julbordet!
Jag skickade J till Coop för att handla. Han skulle köpa julgran oxå ![]()
Hjärtevännen,
Var din sambo bakis eller eftersom han inte kom iväg till jobbet? ![]()
Dronken,
Vi saknar dig med. Men förstår att du har fullt upp inför invigningen ![]()
Dronken,
Jag ska till babycafét i dag, så då syns vi nog om du är där då.
Carina,
Så snabba ryck tycker inte jag att det är i bebisverkstaden. I juli nästa år är Engla 1 år och 5 månader. Om man lyckas bli gravid då så är ju Engla minst 2 år när nummer 2 föds. Tycker det är lagom med 2 eller 3 år mellan barnen.
Både J och jag är ensambarn och vet hur tråkigt det är så vi vill att Engla ska få ett syskon.