• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Dessutom vill man ju inte vänta för länge för man blir ju inte yngre direkt

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Ninis
    Hjärtevännen skrev 2006-12-16 22:17:12 följande:
    Singhis skrev 2006-12-16 19:30:48 följande: Hjärtevännen,Jo, man kan ju inbilla sig att man fyller 22 varje år i alla fall * Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *Jag får kanske inse att jag fyller 30 nästa år........ , men jag kommer känna mig som 22 i alla fall Världens sötaste Victor född 10/4 2006
    Men då är du ju fortfarande ung Jag fyllde 32 nyss Förvånad
  • Ninis

Fy, vilket dåligt samvete jag har nu. När vi satt och blev uppropade på babysimmet tyckte jag Engla kändes varm och rosig om kinderna, och Linusen påpekade oxå det. Men Engla badade och dök några gånger, precis som vanligt. När vi kom hem såg jag att snoren började rinna och jag kollade tempen. Den visade 39,3 grader. Stackars Engla, inte kul att behöva bada när man är på väg att bli sjuk.

Vi hämtade ut undervattensbilderna och de blev fina.

• Ninis

Här har vi haft en jättejobbig natt! Engla har varit vaken hela natten. Hon har förmodligen öroninflammation. Ringde Vårdguiden i natt och frågade om de tyckte vi skulle åka in till Sachsska men de tyckte vi kunde avvakta om det inte var så att hon grät hela tiden, men det gjorde hon inte. De sa att vi kunde kontakta Vårdcentralen på morgonen om vi orkade vänta. Ska ringa Skärgårdsakuten kl 8 och be att få komma dit för Vårdcentralen blir man uppringd av mellan 10-11 och så länge vill jag inte vänta. När jag tryckte på örat i natt kom det lite vätska och hon vill inte ligga ner och sova. Sen har hon haft 39,5 grader hela natten fast hon fått alvedon regelbundet. Sista tabletten fick hon vid 5 och nu känns hon inte lika varm så febern har nog gått ner lite. Hoppas hon sover lite under dagen för jag är helt död!

• Ninis

Nu är vi hemma igen. Träffade en jättetrevlig kvinnlig läkare som dessutom var öronläkare. Hon lyssnade på lungorna, tittade i halsen (Engla kräktes av träpinnen) och sen tittade hon i öronen. Men hon såg inga tecken på inflammation, allt såg bra ut. Vätskan som kom ut ur örat i natt trodde hon var vax eller vatten från i går. Vi var ju på babysim. Hon sa att Engla förmodligen har en vanlig virusinfektion i kroppen. Febern har ju gått ner och hon har ätit och druckit lite grann så det var bra. Läkaren sa att hon trodde att Engla hade haft svårt att sova i natt för att hon hade hög feber.

Var nästan säker på att det skulle vara öroninflammation. Hon betedde sig likadant som sist hon hade öroninflammation, dvs så fort hon låg ner blev hon ledsen men när hon fick sitta upp blev hon lugn. Ja, ja, det var bra att det inte var någon inflammation och att febern har gått ner. Hoppas den inte stiger igen. Läkaren sa att det bara är att höra av sig igen om jag misstänker öroninflammation. Det kan komma från en dag till en annan.

Var på apoteket efter läkarbesöket. Köpte hem mer alvedon och nässpray både till mig, Johan och Engla. Kan vara skönt att ha hemma nu när det är långhelger snart. Sen blev det en tur förbi Mc Driven på Mc Donalds. Hann inte käka någon frukost, så nu har jag precis klämt i mig burgaren. Engla sover och jag ska göra detsamma!

• Ninis

Hann tydligen inte sova, Engla har vaknat redan!

• Ninis

Åh, vad Engla är gnällig. Hon har bara sovit två korta stunder ca 30 minuter åt gången. Så det har inte blivit någon sömn för mig. Funderar på om man kan gå ut med vagnen, hon kanske har lättare att sova där. Det är väl ingen fara om hon sover ute i vagnen och är påklädd ordentligt väl?

• Ninis

Engla höll på att somna på golvet så hon fick lägga sig en halvtimme tidigare i kväll. Hoppas bara hon inte vaknar 04:30 och är pigg Förvånad

Gick ut med vagnen förut men hon sov bara en halvtimme där oxå. Mkt konstigt att hon bara sovit 3 x 30 minuter när hon knappt sovit en blund i natt. Normalt sover hon 2 x 1,5 timme på dagtid.

Nu ska jag gå och lägga mig och förhoppningsvis sova ikapp den missade sömnen. Är fullkomligt slut i hela kroppen. Har proppat Engla full med alvedon, näsdroppar och välling. Hoppas på att hon sover bra i natt. Hon har inte haft någon feber under dagen. J är ute med sitt jobb på julfest. Han har knappt sovit i natt heller eftersom Engla har fört liv, så han blir nog inte ute sent ikväll

• Ninis

Morrn morrn!

I natt var en upprepning av föregående natt. Suck! Engla har haft närmare 40 graders feber och hade svårt att sova. Hon vaknade första gången redan vid 20:00 i går kväll. Flyttade in henne till vår säng på en gång. Sen var hon vaken till och från flera timmar. Var uppe och kollade på tv mellan 01:30-03:00. Hon fick alvedon och nässpray vid 2-tiden, sen somnade hon strax efter 3 och sov till 5. Fick napp och sov till 6. Så jag har i alla fall sovit 3 timmar. Men det känns som man inte sovit alls. Kollade tempen nyss och hon har 38,8 i feber. Hoppas hon blir frisk innan jul. På fredag måste jag vara pigg. Då ska jag göra köttbullar på 2 kg köttfärs och göra 3 olika siller + städa lite.

• Ninis

Dronken,
    Jag har önskat mig Stockholmsspelet i julklapp

Attans att man missar att bli kändis i Nacka/Värmdöposten!

Ringde Kommunen nyss och hörde efter hur vi ligger till i dagiskön. Fick besked att Engla är en av de 9 barn som kommer få plats på den förskolan vi står i kö till. Yippie!!!! Vi hade plats 7.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2