• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Lotta,
    Jag skulle gärna byta natt med er. Det är ok att gå upp tidigt, bara de sover hela natten utan att vakna.

Vad skoj att Vincent kan gå själv! Jag som var stolt över att Engla kunde sätta sig upp i går helt själv

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Ninis

Blev hämtad av J vid Nacka Forum. Han gick tidigare från jobbet i dag eftersom han var trött. Jag shoppade kläder på rean på P O.P i storlek 86 till Engla - en långärmad tröja, en body, en röd munkjacka utan luva, en brun munkjacka utan luva. Det var första plaggen som jag köpt i storlek 86. Man måste ju börja köpa på sig lite nu annars blir det dyrt sen om man ska köpa en helt ny garderob på en och samma gång. På H&M köpte jag tre tröjor till mig själv som jag ska ha när jag börjar jobba. Engla var jättegnällig, fick muta henne med majskrokar medan jag provade kläder och betalade i kassan.

Ikväll ska vi käka oxfilé och potatisgratäng med hemmagjort vitlökssmör. Mums! Ska kolla Let´s Dance. Jag tror Lasse Brandeby får åka hem i dag - han är smidig som ett kassaskåp!

• Ninis

I natt kräktes Engla igen! Mkt konstigt men tror inte det är magsjuka igen. Hon drömde och vaknade vid 21-tiden och somnade om i vår säng. Sen bar jag tillbaka henne till sin säng. Vid 23-tiden vaknade hon igen och då bar J in henne till vår säng och hon somnade om. Strax innan midnatt vaknade hon igen och när jag skulle lägga henne till rätta (i vår säng) så kräktes hon över hela kudden och min hand! J sov i gästrummet så jag väckte honom. Engla hade kräk i hela ansiktet, håret och pyjamasen. Det blev duschen för henne och jag bytte lakan, och 2 kuddar fick jag slänga i tvätten. Efter duschen var Engla pigg men hon somnade om kl 01:00 i vår säng. Vi trodde hon skulle kräkas mera, men det kom inget. Kanske kan det bero på något hon ätit eller om hon råkat stoppa i sig något skräp från golvet? Vi bestämde i alla fall att vi stannar hemma från babysimmet i dag.

Lotta,

Visst är det härligt att göra av med pengar på shopping Esprit är ett av mina favvomärken.

Jag tycker det var rätt par som åkte ut i går. Fast det hade varit mera rättvist om Lasse hade fått åka hem, han kan ju faktiskt inte dansa . . . .

• Ninis

Dronken,
    Menar du att Ejla kräktes varje gång hon åt majskrokar? Engla har aldrig reagerat med att kräkas förut när hon käkat majskrokar. Men i går åt hon nog 3-4 stycken, blev tvungen att muta henne när jag stod i provrummet. Kan det har varit det tror du?

Hon har ingen matlust i dag heller. Det gick bra med välling och gröt och macka. Men lunch och mellis ville hon inte ha.

• Ninis

Morrn!

Engla har sovit till kl 07:00 i dag!!! Känns som en dröm. Jag gick och lade mig i gästsängen vid 5-tiden för Engla låg och sparkade på mig i sömnen. Det var min sovmorgon i dag. Kunde dock inte sova längre än kl 08:00. Jag har ju gått upp vid fem-halvsex under snart ett års tid. Kan inte sova längre än sju-åtta. Kroppen är inte van det

Vilket mysigt väder det är! Det är hur mycket snö som helst ute och det snöar fortfarande. Ska ut och åka pulka efter att Engla ätit lunch. 

Vår parabol funkar inte så vi kan inte se på tv, så J måste nog ge sig upp på taket sen och kolla läget.

Hjärtevännen,
    Hoppas ni fick sova bättre i natt!

• Ninis

Första turen i pulkabacken. Engla skrattade som bara den

• Ninis

I går hade Engla problem att somna själv igen. Vet inte om det hör i hop med för mycket intryck under dagen, jag tänker då på pulkaåkningen. J fick lägga sig bredvid henne i vår säng och då somnade hon på 5 minuter. Sen sov hon lungt fram till 03:45. Hon vägrade sova i sin säng så hon fick komma över till oss. Hon låg och bökade och höll på till 04:45, då satte hon sig helt plötsligt upp och babblade. J fixade 100 ml välling. Efter det lade hon sig igen och somnade om vid 05:15. Sov sen till 07:00.

I dag ska vi till ÖF och sjunga

Lotta,
    Vad skönt att du fått sova bra.

• Ninis

Morrn!
    Här är en till som är helt slut i kolan i dag!!! Det börjar bli jobbigt att vara vaken 1,5-2 timmar på nätterna. Engla somnade själv i sin säng vid 19:45. Sen sov hon jätteoroligt och halvvakande vid 21, 22, 23, 24 och kl 01 fick jag nog och flyttade över henne till oss. Hon somnade om men vaknade kl 02:00 och låg och vred och vände och satte sig upp fram till 03:15, då blev hon arg för hon inte kunde sova. Hon fick lite välling och somnade om vid 03:40. Jag somnade nog vid 04:00. Sen vaknade hon redan 06:20! Snark!

Måste ringa bvc sen och höra om de har några tips på vad vi kan göra åt detta. Man blir helt slut av att vara uppe varje natt. Eller det kommer ju någon natt ibland som hon sover bättre. Men så här har det varit nu i en månads tid.

Vill helst inte ge välling på natten eftersom hon inte ätit på natten sedan hon var sju månader gammal. Då kanske det blir en vana igen, men har varit tvungen för att hon ska somna om.

I dag ska vi på sångstund i Sjöliden. Har bilen i dag och tur är väl det för det är snorkallt ute!

• Ninis

Lotta,
    Jag körde avvänjning av nattmål när Engla var 7 månader. Det var tre nätter med gråt sen gick det bra. Men jag tror inte hon vaknar av hunger nu. Tror att det händer mycket i utvecklingen gällande motoriken nu och att det har med det att göra att hon sover dåligt. Hon lärde ju sig att sätta sig upp häromdagen till exempel. Jag ger inte välling dirket när hon vaknar utan när hon varit vaken 1,5-2 timmar, om jag märker att hon absolut inte kommer somna om.

• Ninis

Lotta,
    Ja, det kanske man kan testa. Men måste man inte köra metoden även när de ska lägga sig på kvällen? För på kvällen har vi ju oftast inga problem, hon somnar ju själv i sin säng med mörkt rum och stängd dörr.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2