Inlägg från: Carina75 |Visa alla inlägg
  • Carina75

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Singhis: Öroninflammation igen alltså. Stackars Engla. Skönt att det fungerade bättre att få ned febern med Ipren. Hoppas verkligen ni hinner bli bättre till jul. 

Det låter inget vidare att det kan vara äftligt. Jag var också ett öronbarn när jag var liten så Nathalie ligger väl lite i riskzonen. 

• Carina75

Hej och god fortsättning!

Hoppas ni har haft en bra jul allesammans. Vi hade en ganska intensiv julhelg med besök hos både mor- och farföräldrar.

Nathalie lärde sig också krypa lagom till jul så nu får man springa efter och fånga upp henne när hon sätter fart mot kattmatskålarna. Någon med katt och krypande bebis som kan tipsa om hur man löser problemet med kattmaten?

Singhis: Gud vilka söta hängselbyxor!

• Carina75
    Ninis skrev 2007-01-03 17:31:16 följande:
    Vi var ute på en promis efter lunch. Var skönt med lite luft. I dag ville inte Engla sova vid 15-tiden. Provade att lägga henne vid 15:30 oxå men hon ville inte. Så nu får hon vara vaken tills hon ska lägga sig. Får se hur det går.  Måste fråga hur många gånger om dagen era bebbar bajsar? Engla är en riktig bajsunge - bokstavligen! Hon bajsar hela tiden, säkert 4-6 ggr om dagen. Hon är dyr i drift med blöjor . . . . Nyss fick jag bada henne för bajset hade kommit på hela baksidan av låret. Blir ofta så eftersom hon är en rumphasare. * Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    Oftast byter jag två bajsblöjor om dagen men det kan variera ganska mycket. Ibland kan det nog bli upp till fyra byten också. Men sex bajsbyten på en dag har vi nog aldrig varit med om. Däremot extrema laddningar när blöjan inte har pallat för trycket
  • Carina75

Här har vi blivit lite bortskämda med en liten tjej som numera sover hela nätter. Underbart! Hon kan vakna till en eller ett par gånger per natt men somnar oftast om själv eller med hjälp av en nattramsa.

Grattis Vincent!!

• Carina75

Singhis och Lotta: Tror också dagslurarna är väldigt viktiga. Nathalie har rätt strikta sovtider på dagarna och det bidrar nog mycket till att hon sover så bra på natten.

Amanda: Stackare, hoppas det känns lite bättre idag. Har än så länge aldrig behövt dra ut någon tand men vid mitt förra tandläkarbesök tyckte jag nog att dom var lite pigga på att ta en visdomstand som skaver lite. Men det ska mycket till innan jag låter dom dra ut den.

• Carina75

Hi hi, du är rolig du Hjärtevännen

• Carina75

Är det någon som har koll på när ÖF i G-berg öppnar igen och vilka tider det är som gäller i år?

• Carina75

Nu har jag hunnit jobba två dagar och det känns faktiskt helt ok än så länge. Enda problemet är att man längtar ihjäl sig efter ungen därhemma men hon har det ju jättebra hemma med sin pappa. Trist också att man kommer hem så pass sent. Jag hinner bara vara med Nathalie en timme på kvällen innan hon går och lägger sig, suck...

Hubba Bubba: Har inte hört något mer om kyrkan och ÖF. Om det är på måndagar kommer inte jag att kunna gå eftersom jag jobbar. Tråkigt värre men då får Nathalie gå dit med sin pappa istället.

• Carina75

HubbaBubba: Ja, vecka 5 var verkligen i senaste laget. Vi saknar också sångstunderna jättemycket. Onsdagar låter bra annars. Då kan jag i varje falll vara med varannan onsdag. Jobbar 50% nu, dvs. mån + tis och varannan onsdag fram till maj då Jonathan (N:s pappa) kommer att vara hemma heltid. Du kommer att vara föräldraledig ett bra tag till om jag inte minns helt fel?

Singhis: Låter ju jättebra att ni har möjlighet att träna på lunchen. Verkligen en bra förmån. Vi har inget sånt på mitt jobb men jag ska nog försöka få lite träningsbidrag och komma igång med träning jag med. Behöver bli av med ett antal kilon och få bort den pluffsiga hängbuken

• Carina75

Hej alla,

Ja, vilket vinterväder vi fick tillslut. Här är det jag som ska ge mig ut och skotta så snart det slutar snöa. Behöver lite kroppsarbete istället för gymmet  

Här är nätterna fortfarande väldigt lugna och sköna. Nathalie sover sött, vaknar till någon gång per natt men somnar om själv. Härligt. Hoppas det håller i sig länge.

Att jobba halvtid känns också väldigt bra. Tänk att få sitta på bussen i lugn och ro på mornarna och lyssna på Ipod och läsa lite. Underbart. 

• Carina75

Hej hej,

Tittar in en sväng från jobbet.

Singhis: Vi har kört Anna Wahlgrens metod "sova hela natten" säkert ett par månader nu och det funkar kanon för oss. Man kör metoden även vid kvällsläggningen men somnar hon redan bra då är det säkert bara att lägga tillrätta, ramsa och gå ut. Lite svårt att förklara men det finns en hemsida med med mycket bra info kring metoden. http://www.annawahlgren.com/
    Hej så länge.

• Carina75

Hej!

Här är Nathalies mat- och sovtider:

6:30 Vaknar och ammas
    7:30 Gröt
    9:00-10:30 (ca) Sover
    11:00 Lunch
    13:00 Mellis (vid behov)
    14:30 Middag
    15:00-16:00 Sover
    16:30 Mellis
    18:00 Gröt
    19:00 Amning och sovdags

• Carina75

Här var det lugnt idag.

Här hemma börjar vi sakta återhämta oss efter en jobbig förkylningsperiod. Både jag och Nathalie har varit jätteförkylda och Nathalie åkte även på tredagarsfebern. Rätt läskigt när dom små har så hög feber. 

Hjärtevännen: Oj oj, vilken helkväll för sambon! Att han bara orkar. Det var längesedan man var ute så länge. Blev det någon tur till Ikea för er nu då?

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2