Inlägg från: Kärleksdronken |Visa alla inlägg
  • Kärleksdronken

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

God fortsättning!

Fy för magsjuka, stackars drabbade! Det är min stora skräck och jag har druckit malen vitpeppar i brist på korn , man kan ju säga att det hjälpt på sätt och vis, jag har ju klarat mig på nåt sätt, men det låter som att dom flesta blivit drabbade! Hemskt att bli dålig på julafton och inte få äta all god mat.

Hur många här fick Stockholmsspelet i julklapp då? Jag köpte ju ett till min bror och hans sambo, dom skrattade när dom öppnade paketet för dom valde mellan det och Retro-spelet till oss! Naturligtvis blev det Retrospelet.

Grattis Pannkakan att Emilia kryper, vad kul!

Är det någon som har (friska) rastlösa barn hemma som vill leka av sig så ställer jag gärna upp med Ejla och Malte , man kanske kan crasha en lekplats eller ett fik?

• Kärleksdronken

Singhis, vad bra, du hade väl önskat dig det, toppen!, då blir det spel hos dig i januari istället för promenad nån dag då?

Ses gärna på fredag! Jag kavlar upp ärmarna och skriver en lista:

Promenadlista; liten promenad eller fika vid lunchtid

Fredag 29:e december

Kommer:
    Dronken

• Kärleksdronken

Hi hi nä, promenad i Gustavsberg är nog det tråkigaste en 12-åring nånsin kan tänka sig, varken McDonalds eller H&M i sikte, bara en massa träd och gamla trista kulturella hus... Och lastgamla tanter som snackar puréer.
    usch, idag har jag gjort nåt som jag gör ungefär vart 7:e år och bara skriker "nej varför gjorde jag det?!" efteråt, att jag aldrig lär mig...Jag klippte lugg. Själv alltså, med köksaxen. Ingen bra idé. Och Malte skrattade varje gång han såg mig. Och Ejla sa citat Mamma, Alte tycker inte du e fin i håret men jag tycker du är fin. Voj voj... Och det är inte lätt att få klipptid på lördag förmiddag så här innan nyår heller.

Utgångspunkt för morgondagen: Utanför Runda huset? (Vid kommunhuset)

• Kärleksdronken

Vad kul att det är så mycket som börjat krypa nu, ska vi köra ett race nån gång, hi hi!

Malte har äntligen fått en antydan till sin förts atand, så sött!

Nyårslöfte; sluta med napp och sluta amma Malte, går bra hittills, det tar mycket längre tid för honom att somna utan napp, men det får gå. Ejla var ju helt utan och det gick ju bra.

Singhis, ja fy vilken pärs på Dellans . Jag kände mig rätt svettig efter den dagen. Vi åkte ju och storhandlade sen på Coop, jag Ejla och Malte. Ejla ville inte sitta i kundvagnen efter ett tag så hon fick gå bredvid vilket gick bra till en början, sen vart det livat.... Och sen gick en påse sönder med en ersättnings-tetra i och det blev sörjigt och kleggigt. En riktig toppendag alltså. Och jag var rätt negativ från början, känns som att jag bara klagade på allt när vi fikade , och jag måste lära mig att prata engelska eller nåt när Ejla är med hon förstår ju faktskt allt jag säger, blir så svårt när man behöver prata av sig om barnen när dom är med...Men det känns så fånigt att prata engelska, och stava sig igenom en diskussion tar ju hundra år, ska man prata rövarspråket kanske

God Fortsättning!!

• Kärleksdronken

Ser nu att jag skrivit som en kratta, hoppas nån förstår vad jag menar
    /stressad 2-barnsmamma...

• Kärleksdronken

Hubba Bubba, låter som en finfin jul med den vanliga stressen, när hinner man nånsin äta färdigt, det blir alltid kall mat på slutet.... Det där filtret är väldigt fungerande även på Ejla. Hon är i värsta trotsperioden nu. Idag blev jag galen, jag fick inte gå på toaletten för henne, jag fick ingen förklaring hon blev bara jättearg och kastade sig på golvet och skrek så att hon blev alldelens röd-och vit flammig i ansiktet. Jag fick tillslut på nåder enbart gå på toaletten på övervåningen men jag kände mig arg så jag vägrade, tillslut gick jag på toaletten på nerevåningen av ren princip, och jag tror nästan det var så att hon kräktes av ilska. Pust, säger jag bara...

Jag går gärna på promenad nästa tisdag, fast det kanske är för tidigt att sätta upp en lista för det om det blir en promenad denna vecka.
    Jag kommer hänga lite på babycafét imorgon, om nån vill hoppa i bollhavet där? (Med Lill-Malte och Stor-Ejla)

• Kärleksdronken

Godmorgon! 4.50 imorse tyckte Malte att det skulle sitta fint med morgonkaffet. Fast hellre det än att vara uppe ett par timmar för lek mitt i natten, hoppas det går över snart! Har hört talas om det fenomenet förut men att det gått över ganska snabbt. Kanske 5-minutersmetoden skulle fungera så att hon somnar om?

Jag åker till babycafét vid tio-halvelva, fast Malte är lite snorig idag så det får bli en varningstriangel på honom.

Får se vad Ejlas utbrott kommer att handla om idag, kan vara fel strumpor eller att en lampa ska vara släckt som jag har tänt eller nåt annat livsavgörande, ibland är det som att gå på ett minfält

Förresten Hjärtevännen, grattis till nya vagnen och framförallt nya färgen!

• Kärleksdronken

Singhis, Förstår att du prioriterar att sova! Skönt ändå att Engla inte var vaken inatt, hoppas att det redan gått över då!

• Kärleksdronken

Charlott29, grattis! Vilken lyxnatt, vad härligt!!

• Kärleksdronken

Singhis, oj läskigt med brandlukten, bra att ni var så snabba i aktion ifall det skulle ha hänt nåt! Och ni som inte framkallar heller, då försvinner det ju helt och hållet. Min dator på jobbet larmar när den kommer över 75 grader och det behövs faktiskt inte så mycket, en websida med väldigt mycket bilder till exempel, så det kan nog lätt hända att det blir för mycket ibland (fast den är extremt svag i och för sig).

Idag var vi på Ikea och det var alla andra också. Självklart var en av sakerna på önskelistan slut för tillfället. Sen var vi i Nacka Forum och köpte vinterskor till Ejla, några sportiga på Din sko för 150 kr med Gore Tex, härligt med lite reafynd. Malte har varit utan napp i 2 dagar, men nu har han napp igen. Nyårslöften känns som garanterade att dom aldrig hålls.

Är det någon som har koll på om det finns någon ålder/fas för bebisarna då det är bäst att sluta med napp?

• Kärleksdronken

Hej Snöret och andra som var inne på promenad i morgon,

min mamma har lyckats fixa en klipptid till mig imorgon hos nån superbrafrisör hon har som ska försöka rädda min hemklippta och katastrofala lugg, så jag måste akut in dit imorgon så jag kan inte promenera då.

Angående napp, innan 3 år, det låter ju bra, Malte har varit lite lugnare nu när han fått napp igen, han var helt utan i 2 dagar, han hade jättesvårt att komma till ro när han skulle sova på dagen. Han får ha den ett tag till då (utan dåligt samvete från mig) Tur att det finns så coola napphållare Jag har köpt en sån där napp som Victor har ibland när man ser munnen, så gulligt!

• Kärleksdronken

Usch, mycket jobbiga nätter låter det som! I förrgår vaknade Malte 5.20, inte så himla tidigt tyckte Stellan och gick upp med honom, han hade sovit hela natten i ett sträck. Fast sen kom vi på att han hade ju faktiskt somnat väldigt sent, så egentligen var nog uppvaknandet bara ett nattavbrott och så hade nog Malte somnat om efter lite ersättning

Vilka hurtbullar som tränar, det borde jag också göra min kondis är usel.

Vad gulligt att Engla skrattade med gåvagnen, hon kommer väl börja med direkt, inga bebisfasoner som att krypa inte.... Malte skulle nog helst bara hoppa, han tycker det är toppen att hoppa med syrran i soffan (med hjälp) då ser han alldelens lycklig ut!

Jaha, hur många är vi som jobbar nu då, ska vi starta en tyckasyndomoss-tråd och stötta varann lite ...Amanda har väl också börjat jobba nu? Ska bli spännande att se om det blir nån fart på gubbsen sen! Stellan ser så otroligt glad ut varje gång han börjar prata om att han snart ska vara hemma.

• Kärleksdronken

Huvaligen för kräksjuka, så den härjar igen, skönt att Engla mår bättre! Coolt med Vi Föräldrar, nåt för klippboken det! Måste köpa tidningen!

Jag har fått problem med att Maltisen blivit så hård i magen nu när han äter så mycket mat (jag ammar 1 gång om dan nu) och så älskar han smörgåsrån och det är väl inte det bästa, proppar honom full med päronmos och messmör, men det händer inte mycket.

Vår sömnrapport: Malte brukar sova 1-2 timmar mitt på dagen, sen sover han ungefär mellan 19 (ja, han har blivit värsta nattsuddaren på äldre dar) till ca 06, han vaknar 1 gång på natten och får ersättning. Det är säkert olika. Min sambo skulle kunna sova dygnet runt om han fick.
    (Innan vi hade barn, bör tilläggas...)

Semlor på Dellans, dom brukar ju vara supergoda!! Charlott, var dom goda? Jag ska nog köpa mig en jättestooooor imorgon, mums!!!

• Kärleksdronken

Ja, fullkornsgröt kanske är bra, det ska jag testa imorgon då. Stellans brors fru hade nåt dunderrecept till sin yngsta som hade samma problem, hon kokade havregryn, katrinplommon och linfrön men sen var det en massa annat som jag då tyvärr inte minns. Tur att det finns pulver! Vi skulle gå över till fullkornsvälling för nån vecka sen, men då bytte vi rakt av istället för att uppgradera med blandningar, men då vart det helt stopp istället, fast det blev nog för mycket på en gång, han fick på kvällen, sen på natten och sen på morgonen, Så sen gick vi tillbaka till halvårsvällingen igen eftersom det blev lite tokigt.... Oj det blev långt om välling, det är nog ingen som läser detta längre.....hihi.....

• Kärleksdronken

Nästan det första jag tänkte på när jag vaknade imorse: Semlor!! Trådens fel! Vår bil är inlämnad för reparation igen (Hör ni nåt svart som gnisslar så är det jag, en höll till och med för öronen när jag körde förbi) därför ska jag gå genom Centrum och ta bussen efter dagis idag, men det gör ingenting för då ska jag köpa mig en stoooor gooood semla!!

• Kärleksdronken

Hallå i vinterkylan! Vilken köldchock man fick idag då, man är mera inställd på vår nu.

Singhis, vad jobbigt att Engla kräks igen. Ejla fick ju kräkattacker av majskrokar en gång, kanske kan det vara det?

Lotta, vad häftigt att Vincent kan gå, gratulerar!!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2