• ghaada

Klassträff-för eller emot?

Jag pratade för några år sedan med en klasskompis, när jag skulle lägga en order!!! Blev först lite paff men sen pratade vi (mest hon) om att anordna en klassträff. Blä! Vem vill egentligen träffa sin gamla klass från högstadiet? Tiden då mer eller mindre alla är påverkade av sina hormoner?

Hon anordnade festen, men jag är glad att jag för tillfället befann mig utomlands...

• Svar på tråden Klassträff-för eller emot?
  • Pyret 78

Vi hade en träff 10 år efter vi gick ur 9an. Nästan alla dök upp och vi hade skitkul. Vi hade väldigt bra sammanhålling i vår klass. Vi är 7 tjejer som har börjat ha tjejträffar ett par gånger per år efter den klassträffen.

• ghaada

Det jag skulle tycka vad spännande är om folk skulle "falla tillbaks" i gamla mönster. Skulle de "tuffa" fortfarande vara det? Skulle klassens glasögonorm nu vara klassens stjärna?

Men jag är fortfarande glad att jag inte gick eftersom det var mest konstiga personer i klassen.

• Vargtass

Tycker det är ganska skoj. Fast jag är väl inte så imponerad av mig själv från den tiden och tänker jag tillbaka så var jag nog rätt "pinsam". Men jag är inte tonåring längre och bryr mig inte och speciellt inte vad andra tycker/tyckte. Det är kul att träffa de andra och se vad som har hänt och hur alla har det nu.

• Meria

Haha, min klass anordnade en återträff efter 5 år, var dit förra året. Varför jag åkte dit vet jag inte, jag hatade 90% av alla i klassen och var väl en av de "mobbade". Träffen gick från "nu ska vi festa!!" till "låt oss prata om våra barn". Japp, på 5 år hade 7 st i klassen fått barn. En hade blivit pappa, 5 var mammor och en låg på BB. Fördomsfull som man är så tänkte jag mest "finns ju inget annat att göra i den här hålan". Jaja, nu 1½ år senare är jag också gravid

Nästa träff går jag däremot inte på.

¤ vecka 35 ¤
  • Alcarinque

En träff för högstadieklassen hade jag inte gått på men gymnasiet hade varit skoj.

• MaNiMi

Vi hade en lyckad klassträff, men gått i en bra klass från 1-9
    var som om åren inte gått på något sätt trots alla såklart förändrat sig så var det himla kul
    Sen om man vantrivts med sin klass eller skolgång så kan jag ju förstå att det inte känns så lockande och då behöver man ju inte gå.

• A med A och R

Emot.

Att städa medans barnen är små är som att skotta snö medans det snöar....
  • Sunshine78

För ,för för! Vi hade en för två år sedan,annordnad av en klubb/restaurang här i stan,men det var så mkt folk för alla 78:or från alla skolor i vår stad var där.Tror jag och en kompis ska fixa en egen klassfest ,där man kan sitta o snack,mysa o prata gamla minnen,gud vad kul!

• Jennie med ie

Det kan väl vara kul. Jag skulle gå om jag inte hade nåt annat inplanerat den dagen. Jag var t ex inte på vårt 10-årsjubileum utan valde en konsert framför träffen, men annars så...

• pepsimax

Är inte ett dugg intresserad av att träffa min klass.

Svar på tråden Klassträff-för eller emot?