• ghaada

Klassträff-för eller emot?

Jag pratade för några år sedan med en klasskompis, när jag skulle lägga en order!!! Blev först lite paff men sen pratade vi (mest hon) om att anordna en klassträff. Blä! Vem vill egentligen träffa sin gamla klass från högstadiet? Tiden då mer eller mindre alla är påverkade av sina hormoner?

Hon anordnade festen, men jag är glad att jag för tillfället befann mig utomlands...

• Svar på tråden Klassträff-för eller emot?
  • Suck och suck

Fasen vad jobbigt det var med klassåterträffen som var för två år sen!
    Vad tråkiga/introverta alla var, liksom.
    Och man erinrar sig om sitt liv, på ett väldans obehagligt sätt,
    som gör att man blir deprimerad av det

• Grisling

Skulle inte gå till en träff med högstadieklassen om jag så fick betalt.
    Å andra sidan vore det kul att se vad de som var högst i hierarkin gör. Min teori är att de som toppar tidigt sedan stannar där i utvecklingen, för då var de populära. Mycket tyder på det när jag springer på folk från högdtadieklassen.

• DalaPetra

Tänkte nästan trycka upp en t-shirt med texten "Inga barn, inget jobb, ingen villa.... men JÄVLIGT lycklig och välmående ändå.

• MrsXanadu

Skulle inte vara så intresserad av en klassteäff nej. Inte från högstadiet i alla fall.

• Bippan

Har varit på en återträff från högstadiet. Det var faktiskt ganska många som kom och rätt så trevligt. Blir det fler så går jag dit om jag inte har något annat för mig.

Gymnasieklassen skulle jag däremot inte ha särskilt stor lust att träffa. Umgicks med några, men kände mig inte särskilt hemma vare sig i klassen eller ens i skolan. Längtade mest efter att ta studenten så jag skulle slippa eländet!

• mooogn

Jag är starkt emot klassträffar med min högstadieklass!

Kan dock tänka mig att träffa gymnasieklassen igen - de var helt okej *S*

• lövet2

Har haft en klassträff med högstadieklassen. Vi hade ingen sammanhållning i klassen och det var egentligen ingen som gillade de andra. Och ändå blev klassträffen den roligaste fest jag varit på i hela mitt liv!

• evelina26

Jag har varit på ett gäng klassträffar (högstadiet), vi har alltid jättekul. Men vi är tydligen lite speciella efter vad man läst här . Hälften av oss som gick i klassen hade dock växt upp ihop på en liiiten ort och vissa av oss umgås fortfarande så det kan ju ha med saken att göra...

• Thalis

Nja,inte klassträff från högstadiet MEN helt klart klassträff från gymnasiet!
    Gymnasiet var en av de bästa tidpunkterna i mitt liv och min klass var underbar!
    Vi hade en klassträff tillsammans med den pararellklass som vi busade med 2 år efter vi gått ut,och det var så himla roligt!
    Kändes kanon att se sina buskamrater!!

Lo tengo todo y no tengo nada ,porque me faltas tú
  • gealach

Det skulle kunna vara kul att veta vad det blev av alla, men sedan finns det vissa som jag helst skulle slippa träffa. Men om det blev en klassträff för min gamla klass skulle jag nog gå, av ren nyfikenhet.

• dio

Klart jag vill träffa min gamla högstadieklass, vi träffades ju trots allt 5 dagar i veckan i 9 år! Och även om jag inte umgicks med alla så ska det bli jättekul att träffa dom. Samma gällande parallellklasser!

• Anknys

Var på klassträff i våras, det var hemskt roligt att träffa alla igen. Kändes som att de tio åren som gått aldrig funnits, utan det var som vi hade varit ifrån varann i en kvart.

De flesta av dem hade jag inte träffat sedan den dagen vi gick ur nian. Hade mycket att prata om med de flesta.

• JohnG

Eftersom jag hela min skolgång varit mobbad, även av de som går i min klass, så ser jag inte varför jag skulle vilja träffa dom igen. Möjligen den dagen jag skaffat lite framgång och så och kan skratta ut idioterna, men inte förr (nej, jag påstår inte att det kommer hända, vore dock roligt).

Jag har en känsla av att halva klassen lär hamna på bordell vilket komplicerar saken lite, man vet liksom inte vart man ska leta efter dom...

• Supermamsen

Det är roligt med klassträffar

Svar på tråden Klassträff-för eller emot?