RISSNE?
Hej!
Är det någon här som bor i Rissne? Skulle vara kul om någon ville dela med sig av sin erfarenhet om området....
Hej!
Är det någon här som bor i Rissne? Skulle vara kul om någon ville dela med sig av sin erfarenhet om området....
Japp, vi kommer att flytta dit i januari 2007. Jag jobbar nämligen i området och trots att vi stått i ett flertal olika bostadsköer under rätt lång tid kunde vi inte få något "bättre" än Rissne (via Sundsbybergs kommunala bostadsvärd). Vi stod i kö i endast 4 månader där.
Har du några konkreta exempel på vad som är negativt med området? Jag har hört att många har fördomar om just Rissne men att det egentligen inte alls är så hemskt som många säger.
Ok. Tack för era svar. Vi får väl se vad vi tycker efter att ha bott där ett tag. Både jag och min pojkvän kommer från förorterna (fast söder om Stockholm) så vi vet ungefär vad vi ger oss in på. Sen tänker vi ju inte heller bosätta oss i Rissne för alltid. Men som ett första gemensamt boende tror jag att det blir bra.
Barn har vi inte heller ännu och har inte planerat att skaffa några under de närmsta 2 åren heller.
Jag tror som sagt också att det blir bra. Jobbar ju själv alldeles i närheten så jag går till och från T-banan varje dag och vet hur det är. :)
Tack än en gång för era svar!
Ingen mer???
Snissi,
Vad kul att det är fler som håller på att flytta till samma ställe som man själv! :)
Vi flyttar in i vår lägenhet den 6 januari 2007 så än är det ett tag kvar. Får man fråga vilken gata ni kommer att bo på? Vi flyttar in på Lavettvägen...