Initialblödning/teckningsblödning
Hur långt efter er initialblödning/teckningsblödning startade er förlossning?
Hur långt efter er initialblödning/teckningsblödning startade er förlossning?
Jodå, här har du en som gått över tiden med alla 3 14 dagar med första och 7 dagar med de 2 sista...
Jag vet hur det känns, men tänk på att för var dag som går så är man ju närmre den dag de bara MÅSTE ut! De kan ju inte bo kvar där inne
Elias Mom: det är så man måste tänka för att inte bli helt knäpp. Samtidigt har jag en otäck liten röst i huvudet som säger att det inte blir någon bebis alls jag är bara tjocktjocktjock.
19.30 - blödning
21.10 - första värken
05.10 - Klart!
Lycka till!
elias mom - hur kan du gissa?
Jo, för när jag väntade första så var jag sååååå säker på att det skulle komma en gris eller inget alls! Trodde ett bra tag, typ tills han låg på magen att det skulle bara komma en redig brakskit eller nåt
Det är till nästkommande barn som man riktigt fattar Fast det har du nog aldrig tänkt på
Är därför jag har 3... Det är ju såååå underbart att föda barn! (ja, jag är lite rubbad
)
just så tänker jag nu också. Jag kommer vägra inse fakta förrän den ligger slemmig och skrikig på magen
Från teckenblödning:
Med första ca 7 timmar så var det klart!
Med andra 6 timmar så va det klart!
Lycka till hoppas det är på G för din del
fick teckenblödning 22-tiden på en fredagkväll, sattes igång under lördagen och på söndag morgon 02.51 kom hon ut..
Första värken 8.30
Teckenblödning 10.30
Åkte till förlossningen 14.45
Han föddes 18.15
Vad snabbt det verkar ha gått från blödning till förlossning för de flesta...! Jag har haft två blödningar nu sedan i söndags kväll och inte har det hänt något ännu. Låg i natt och hade mensvärk men ingen värk som kom och gick som det ska göra med riktiga värkar. Känns som att det kommer att ta ett tag innan det sätter igång. men samtidigt får man väl vara glad ändå eftersom det är trots allt tre veckor kvar och den lill* är väl inte färdigbakad ännu helt enkelt.
Mitt facit: blödning ca 10, värkar och vatten ca 17.30, Edvard var ute 23.15!
Kaktusen!! NU kan jag svara även för egen del!!
Min första lilla blödning fick jag i söndags, slemproppen (blodig) började
släppa i måndags och förlossningen började (på allvar) onsdag
vid 16-tiden (tror jag, jag märkte inte när fövärkarna övergick i
riktiga värkar....)
Kom hem idag, med en liten prins!!
Han föddes igårmorse kl. 04.34 i v.39+3
Han va lite stor, så det var tur jag inte behövde gå på övertid
Vägde 4000 g och var 54 cm lång!!
Grattis mjukisen!
Jag fick teckningsblödning ett tag efter vattnet hade gått. Efter de tog de 4 timmar till sonen var född.
Teckenblödning fredag fm, värkarna startade på allvar måndag em och sonen är född tisdag em.
måndag - teckenblödning
onsdag - värkarna börjar
lördag - tittar bebis ut