• kaktusen04

Initialblödning/teckningsblödning

Hur långt efter er initialblödning/teckningsblödning startade er förlossning?

• Svar på tråden Initialblödning/teckningsblödning
  • FiLoFaX

hej där, kikar in en snabbis innan jag ska väcka sambon. har haft värk hela natten nu och tagit två alvedon och det känns lite bättre. men värken är lixom konstant och inte några mellanrum så gissar att det är förvärkar innan det är på g. ska till bm sen, får se vad hon säger. lycka till mjukisen, hoppas att det är på gång idag. loggar in mig sen igen för o se om det hänt något.

• TorpSara

Jag ansluter mig. Teckenblödning nyss, inga värkar. Vi får se hur det går!

• Brean

När jag väntade mitt första barn fick jag blödning kl 9 på morgonen, klockan 15 åkte jag in på förlossningen och kl 22.30 föddes min underbara lilla kille...Men det är snart 3 år sen.. Så här var det för mig, men det kan vara väldigt olika..

• Lilla Anna

Hur ser teckenblödningen ut egentligen? Är den slemmig? Eller är det rött blod? Hur vet man att det inte är något farligt som moderkakeavlossning?

• 4barnsMom

Lilla Anna, min var slemmig och det kom bara en vända, sen kom det inget mera förän vi var på förlossningen.

Jag tror att om moderkakan lossnar så blöder man massor (har jag läst) Och det gör nog ont oxå..

Teckenblödningen är mera försiktig och "normal" Som en rejäj flytning var min och när jag torkat bort den så kom det inte så mycket mera.

Lycka till alla!!!

Stolt Mamma till Samuel 22/7-97 Elin 24/2-00 Elias 3/3 -06 Mina hjärtegull
  • SysterHedvig

den här blödningen är inte densamma som kan komma efter att slemproppen lossnat, väl?

• 4barnsMom

Jo... Min kom efter att slemmis börjat lossna. Tror det var ett ena mölj av blod och slempropp, hehe Generad

• SysterHedvig

jo för min slempropp lossnade i lördagsmorse och jag har sedan dess slemmiga flytningar som är rostfärgade - men det ska tydligen vara normalt. Jag tycker det låter mysko att i tre dagar ha det här blodet, men barnmorskorna på BB reagerade inte.

BF +4...

• 4barnsMom

Jamen, det är oxå en form av teckenblödning.. Och att slemmis lossnar lie då och då.. Jag fattade inte hur enorm den var, trodde att den kom var och varannan dag ett tag... Slutade lixom inte, bara kom mera

Snart!!!! Får du snusa bebis!

• SysterHedvig

Elias Mo: buääuhuhuh du gör mig så glad som säger så för jag ger ta mej tusan upp hoppet snart

Svar på tråden Initialblödning/teckningsblödning