• nosslin

Minska sötsug?!

Försöker dra ner på maten och sötsakerna men jag har insett att det är nå jävulskt svårt! (hade det varit lika lätt att gå ner 15 kg som det var att sluta röka hade jag varit smal för länge sedan!)

Har ni några tips på hur man kan minska sitt sötsug? Några naturläkemedel för sånt, eller någon frukt/grönsak som man kan äta så att suget minskar?

• Svar på tråden Minska sötsug?!
  • Gumlan

morot och frukt funkar ganska bra det är ju sött i sig. drick mycket också!

• nosslin

Jag har perioder då jag äter mycket frukt, men lessnar fort...
    någon som har bra tips på något man kan göra med frukt för att variera sig lite? (typ fruktsallad)

• kajsalisah

För mig funkade det inte att bara "dra ner" på sockret. Jag käkar GI-mat nu och startade med rivstarten, där man utesluter alla kolhydrater i två veckor. Det "rensar" ur kroppen på socker. Det var tuffa 4 första dagar med illamående, yrsel och huvudvärk men nu är mitt sockersug borta! Jag mår så bra och har som pricken över i:et tappat 6 kg på drygt 4 veckor.

• abnocto

Mycket fullkorn för att känna dig mättare och på så sätt inte känna suget. Äter själv godis nästan dagligen och kan bara inte låta bli.....

• JJbebe

Cuur har fungerat otroligt bra för mej. Det kan du köpa på hälsokost. Ganska dyrt, men för mej var dte värt det. Skulle behöva ta det nu också men får inte eftersom jag är gravid... :/ Lycka till!

• nosslin

shit i bananen! det låter ju grymt häftigt, och sköööönt! =)
    hade du någon matlista du följde de där 2 första veckorna?
    jag ska nämligen börja käka efter viktväktarnas metod eftersom jag gått ner 17 kg med den tidigare, kanske att man kan använda sig av GI metodens rivstart då så att mitt sötsug lugnar ner sig?

• ViergeModern

Tvätta tex.vindruvor och skiva banan som du lägger in i frysen. När du blir sugen på något sött så tar du ut några skivor/druvor att snaska på. (de ska vara frysta). förhoppningsvis så fösvinner det värsta sötsuget eftersom frukterna är söta i sig.
    Lycka till!

• nosslin

Är cuur någon typ av drink eller är det tablettform?

• nosslin

fryst banan lät gott! måste testa frysa in =)

• Lobos mágicos

Ät ofta, minst var 3:e - 4:e timme... Krom sägs minska sockerbegäret med.

BF 070430
Svar på tråden Minska sötsug?!