• Skärgårdsfru

Huskatt

1. Huskatten är en stor katt, såvida det inte är en liten katt eller en medelstor katt.

2. En huskatt har kort, mjuk och glänsande päls, utom när den är lång och rufsig. Ibland är den lång och mjuk eller kort och rufsig eller lite av varje.

3. Huskatten är svart, röd, grå eller har någon kombination av dessa färger. Huskatten har ränder, såvida den inte är enfärgad eller prickig, eller har medaljong eller väst och stövlar, bläs, fläckar eller strumpor. Ibland är huskatten spotted med randiga fläckar.

4. Huskattens svans är lång och tunn, såvida den inte är kort och tjock. Svansen kan även vara lång och tjock, eller kort och smal och ibland finns där ingen svans alls.

5. Inga fel ges för variationer av ovanstående standard.
    Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-07 14:25:19:
    Ni andra får ju jättegärna också skryta med hur fina era huskatter är genom bilder Så länge dom är huskatter/bondkatter/blandraskatter eller vad ni nu vill kalla dom.
  • Svar på tråden Huskatt
  • Trinity78
    LPW skrev 2006-11-07 14:36:28 följande:
    Bild på vår Misse finns i mitt galleri! "Alla" tror att han är en raskatt och att de andra två är huskatter, men det är ju tvärt om i verkligheten!
    Åh, vad fin han var! Precis en sån katt jag alltid velat ha.
    Reality is a bore
  • Honey1982

Jag har en 2½ åring och en 14 veckors kattunge som finns att beskåda i mitt galleri. Där finns även bilder på katterna som bor hos mina föräldrar. Samtliga är huskatter, varav en är 50% skogis och en är en korsning mellan helig birma/siames.

• Tjiklex

Finns nån bild på mina sötnosar i mitt galleri. Dom är nog så mycket bondkatter det går å bli tror jag. ;) Å det e väääärldens finaste missar! ;)

• Tjiklex

kan tillägga att den svarta (klasseman) är mer husses katt, han e väldigt busig. Den gråa (göransson) är mattes misse, han e lite lugnare och latare. ;p

• lindac77

Jag har två gosiga huskatter, Maja och Berit, som finns att beskåda i mitt galleri.

Maja är vit och Berit är blå - världens goaste båda två! Skrattande

• Tjiklex

LPW, måste få säga att din kisse Morris va nog en av dom absolut sötaste katterna jag någonsin har sett! Dina andra missar va också fina såklart! ;)

• Lady Gaga

Min kisse syns i min pressbild, men jag har även en större version i mitt galleri som ni gärna får kika på

• IrenerI

har 4 fyrvägskorsningar hemma. Oskar, Våfflan, Morris och Jansson

Finns kort i galleriet

• Tjiklex

IrenerI; bilden "blöt jans" (tror den hette så), togs den innan toalettlocket stängdes? ;) *söt*

• Tjiklex

Nu uttryckte jag mig fel.. blev han blöt innan locket stängdes? ska de ju va såklart.. =p

• helle83
    ganska skön faktiskt! kanske behåller den själv.....

här är mina busar!!! fler bilder finns i galleriet
    väntar en februaribebis!!! *v27*
  • IrenerI

Tjiklex- Nä inte den här gången. Nu hade han fått bada i duschen pga dålig lukt.

Men han såg såg så ynklig ut. Så kunde inte låta bli att fota.

Svar på tråden Huskatt