• ikve

Swedbank´s E-sparkonto

Har idag startat ett e-sparkonto hos Swedbank (f.d FSB).
    Nu undrar jag om andra kan sätta in pengar på det kontot, eller måste jag föra över det från mitt vanliga konto?

Tex om man säljer något, kan man ge den e-sparkontots nummer så att den kan sätta in där eller går det inte?

• Svar på tråden Swedbank´s E-sparkonto
  • Laire

Jag kan föra över pengar från mitt konto till sambons e-sparkonto, så det borde gå. Samt att vi har flera autogiron därifrån.

Det ska väl vara som ett vanligt konto, fast du administrerar det helt själv (du kan alltså inte ta ut pengar via bankkontoret)

Se även:
    www.familjeliv.se/Forum-5-89/m14126060.html

 Älska dig själv 
  • getingmidja

Hmm...det borde ju gå?

Men, det går ju alltid att ringa/maila Swedbank och fråga.

• CeciliaSt

Det funkar bra att lämna ut numret till någon annan för att betala in där.

• ikve

Okej, tack för alla snabba svar. Tyckte också att det borde ska gå

• helenasthlm

De är ett vanligt konto så du kan bara uppge e-sparkontos kontonr.

• lillalina

andra kan föra över via internet, men går dom i kassan och ska sätta in så blir det stopp!

/lilla LINA

• lillalina

andra kan föra över via internet, men går dom i kassan och ska sätta in så blir det stopp!

/lilla LINA

• Karisma

Så ett sånt där konto kan bara skötas genom internet. Inget genom bankkontor.

Tex om min sambo skulle vilja göra en postväxel och ta ut pengarna från sitt e-konto. Så går inte det. Pengarna måste föras över till ett annat konto istället?? Eller??

Sambon har just tagit ett sånt konto. Tror inte riktigt han förstår vad det är för konto. Jag har aldrig hgört talas om det.

Tacksam för hjälp.

Kram K

• lillalina

Helt rätt uppfattat karisma! Ett konto "utan begränsningar" men med ganska bra ränta, just för att man sköter det själv!!

/lilla LINA

• menu

Karisma, men det är ju nu inte svårt att föra över pengarna till sitt vanliga konto å ta ut därifrån!?

ja det är ett konto som man sköter själv, banken "kan inte" före till å från det kontot. Dock är det inget problem om man har en trevlig bankman. (min fixar alltid sånt, så att jag slipper ödsla onödig tid)

Svar på tråden Swedbank´s E-sparkonto