• ikve

Swedbank´s E-sparkonto

Har idag startat ett e-sparkonto hos Swedbank (f.d FSB).
    Nu undrar jag om andra kan sätta in pengar på det kontot, eller måste jag föra över det från mitt vanliga konto?

Tex om man säljer något, kan man ge den e-sparkontots nummer så att den kan sätta in där eller går det inte?

• Svar på tråden Swedbank´s E-sparkonto
  • rosaid

har för mig att espar inte har nån statlig insättnings garanti

• Einnej

Banken kan inte sätta in pengar på det kontot... när jag hade en massa sparpengar som jag haft hemma för ett tag sedan gick jag till SwedBank och bad dom sätta in pengarna på mitt e-spar men fick till svar att dom inte kunde det utan jag var tvungen att sätta in dom på mitt privatkonto och sedan föra över dom själv via internet.

• menu

ennmej;: banken skall inte sköta kontot för dig, men är du bra kund så gör det naturligtvis det! handlar om vilja å inte kunnandet! (vet då det så många gånger både tagit å fört över pengar till den)

Bani: jo kontot har garanti

• Einnej

menu: Vad anses vara en bra kund då?

• menu

Ennej, anser banken att man är en bra kund för dem så lär du säkert märka det! då behöver du tex aldrig stå i kön

• Mirris

menu!! Haha.. då måste jag va en av vår banks allra sämsta kunder.. för jag fick minsann stå i kö över en timma när min lilla dosa hade blivit attackerad av sonen.

• menu

Mirris: fast det är ju inget man behöver gå till banken med, går lika bra att ringa till banken å säga att dosan blivit spärrad så berättar de hur man skall göra å ger olika koder man knapprar in, å sedan sätter man in sin nya kod..
    vår dotter har nämligen oxå använt den som miniräknare

• Mirris

Jopp menu.. det funkar om man har telefonbanken.. o det hade jag ju inte. Fick snällt ta med mig sonen o knata dit. Men eftersom mina armbågar var alldles för snälla så fick vi vänta LÄNNNNGGE. (inget dom gjorde i kassan längre)

• menu

Mirris, nä telebanken har jag inte, utan ringde direkt till bankkontoret!

Svar på tråden Swedbank´s E-sparkonto