• menu

Swedbank´s E-sparkonto

Karisma, men det är ju nu inte svårt att föra över pengarna till sitt vanliga konto å ta ut därifrån!?

ja det är ett konto som man sköter själv, banken "kan inte" före till å från det kontot. Dock är det inget problem om man har en trevlig bankman. (min fixar alltid sånt, så att jag slipper ödsla onödig tid)

• menu

ennmej;: banken skall inte sköta kontot för dig, men är du bra kund så gör det naturligtvis det! handlar om vilja å inte kunnandet! (vet då det så många gånger både tagit å fört över pengar till den)

Bani: jo kontot har garanti

• menu

Ennej, anser banken att man är en bra kund för dem så lär du säkert märka det! då behöver du tex aldrig stå i kön

• menu

Mirris: fast det är ju inget man behöver gå till banken med, går lika bra att ringa till banken å säga att dosan blivit spärrad så berättar de hur man skall göra å ger olika koder man knapprar in, å sedan sätter man in sin nya kod..
    vår dotter har nämligen oxå använt den som miniräknare

• menu

Mirris, nä telebanken har jag inte, utan ringde direkt till bankkontoret!

• menu

ja jag kan tänka mig att det är svårt att få hjälp av telebanken om man inte ens är kund där
    så om någon som läser detta får liknande problem så ring till kontoret där man är kund!!!

• menu

tvilling77, jag skrev bara hur jag gjorde, ide eller inte men inte skulle då jag stå å köa 1 timme när det går smidigare på telefon!

• menu

tvilling ja det vet jag inget om, men en personlig bankman känner säkert igen flera av sina kunder på rösten oxå, sen kan man väll alltid be om personnommer, kontonummer mm så kan de säkert se åtminstone att just den dosan är knuten till de konton å den personen, vidare kan man be banken ringa upp en på hemtelenummret så är säkert inte risken så enormt stor att någon annan har brytit sig in i huset å ringer banken osv...

• menu

Bani:

www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,4420,00.html

dvs kontot har statliga garantin. det är väldigt dumt att använda av nått annat innom swedbank för korta tider då denne ger bästa räntan.

den som tänkte spara pengar har ni tittat på framtidskontot? bra ränta för säker lacering!!!

Svar på tråden Swedbank´s E-sparkonto