• Thisla

Lundby dockhus i julklapp åt treåring?

Insåg att det numera finns tre varianter på Lundby dockhus.. Småland, Stockholm och det vanliga.. Vad tror ni, vilket är "roligast"?

Min tjej vill så gärna ha ett litet dockhus och jag har inte hittat några bra kompletta (tips?) i t ex plast. Det som gör att Lundby känns lite tveksamt är att hon kanske är lite liten, även om hon är ganska försiktig av sig så kanske hon "leker sönder" inredningen.. Blir ju trots allt en ganska stor summa pengar att lägga ut för huset och möbler och dockor..

Tips någon?

• Svar på tråden Lundby dockhus i julklapp åt treåring?
  • lövet2

Jag skulle nog tipsa om att du bara köper ett tomt dockskåp och ett par dockor. Då kan hon leka med hemgjorda möbler (av tändsticksaskar o dy) tills vidare. Köpta dockskåpsmöbler håller dåligt åt en 3-åring. Sedan kan hon få några möbler till fyraårsdagen och så nästa jul, så har hon finare möbler när hon är stor nog att vara mer försiktig ....

• blackangel

Jag har för mig att min dotter var ca 3 år när hon fick sitt Lundby dockskåp. Vissa möbler & dockor gick sönder nästan på en gång, så det var tråkigt. De kostar ju rätt mycket, alla dessa små grejer som finns till.
    Till min son som är 4 nu, han fick förra julen ett mer robust trädockhus, med några möbler och dockor som ingick i huset. Då var allt i trä. Det har fortfarande inte gått sönder.
    Bra grejer!

• 20052010

jag fick lundby när jag fyllde 3 och hade inte sönder mer än en stol. så jag tror det funkar.

• Söderböna

Det finns alternativ! På BR har de ett hus som är i trä som jag tror håller bra. Det finns också fina hus för Little People. Det som jag främst tänker på har också ljud, bl a att någon skriver på en dator! Med huset följer lite möbler också.

• Trissvinnaren

Min dotter fick ett i julklapp av farfar när hon var tre, fullt med fina möbler...allt som var löst är nu borta, skorsten(mja, allt som gick att ta loss, menar jag kanske...)fönster, dörrar, trappa...och möblerna är ett minne blott...Sedan, när det var tomt och fint, då flyttade hennes bilar in i det nya fina garaget... Hon förstod aldrig vad vi gnällde om, det funkade ju jättebra som garage i flera år!

Svar på tråden Lundby dockhus i julklapp åt treåring?