• Blåbärsflicka

Hormonrand - flicka eller pojke?

Hej,
    Jag tycker att det är jätteskoj att leta pojk- resp flick- symptom, nu har jag hört något jag inte visste innan, om mamman har en hormonrand så ska det vara en flicka....någon som hört det samma - även om jag nu tar allt med en stor klackspark eftersom det finns undantag heeela tiden = )
    Kram!

• Svar på tråden Hormonrand - flicka eller pojke?
  • mamma2004

Jag har hört tvärtom. har man en rand så är det en pojk!

• Labolinaa

Hade ingen rand...fick en tjej.....

• Japp

Har fyra barn, inte en enda rand och har tre pojakr o en flicka. Hormonranden är som med bristningar, genetiskt, ärftligt och beror enbart på hormoner. Kram

• Ebbiz

Jag har hört att om randen går upp till naveln så är det en tjej! Fortsätter den över naveln är det en pojke!

Min går till naveln och jag är dessutom helt övertygad om att jag har en liten tjej i magen! INTE bara pga av randen såklart ! Bara en "känsla", så jag VET ju inte!

• MaDdO

Hade ingen rand förra graviditeten och fick en pojke! Har ingen denna gången heller men vet juh ännu inte könet! *ler* Men som Japp skriver så är det enbart hormonellt och inte berodende på kön...det heter juh hormonrand!

• Nalle Puh77

Har en svag rand både under och över naveln, får se vem som tittar ut sen

• Josephine

Jag hade en rand upp till naveln när jag väntade min dotter för snart 10 år sedan. Bm trodde var helt säker på att det var en SON! Fel fel.

• pussel

Hade rand (även ovanför navelv) o jag fick en pojk

• Blåbärsflicka

*skrattar* Ok där rök den teorin - men håll med om att det är roligt att gissa = )

• MikkisPikkis

Hade ingen rand och fick en flicka...

Svar på tråden Hormonrand - flicka eller pojke?