• Blåbärsflicka

Hormonrand - flicka eller pojke?

Hej,
    Jag tycker att det är jätteskoj att leta pojk- resp flick- symptom, nu har jag hört något jag inte visste innan, om mamman har en hormonrand så ska det vara en flicka....någon som hört det samma - även om jag nu tar allt med en stor klackspark eftersom det finns undantag heeela tiden = )
    Kram!

• Svar på tråden Hormonrand - flicka eller pojke?
  • knoppen

har en kraftig rand från blygbenet upp till bröstbenet o jag väntar en flicka!

• Makaroner

Hormonrand här och det blev en pojke.

• Hallonbåten

Hm... den där randen verkar va en rolig liten pryl. När kommer den egentligen?

• Firren

Jag har alltid hört tvärtom, alltså om man har en rand så är det en pojke.
    Jag har fått två pojkar och ingen rand. Ingen rand nu heller och de säger att det ska vara en tjej där inne.

• BaraPyssel

Har ingen rand och det är en pojke.

//Joanna BF+4

• delifi2

har haft 2 st starka ränder när ja vänta mina döttrar å nu ahr ja en svag rand så ja tror d blir en kille denna gången

ps. blir så sugen på blåbär när ja ser ditt namn

• jordnöten

Är inte riktigt med vad som menas med hormonrand....Blir ju nyfiken...Någon som har bild på sin eller kan förklara närmare??

• Milda79

Jag har då ingen rand alls Undrar sååå vad som bor i min mage !! Vill veta NUUU !!

• Teskedsmamman

Jag fick min rand EFTER förlossningen!!!!! Alla foton på magen så syns den inte, men när sonen var 5 veckor syntes den tydligt minsann!!!!

• lilla my2

Det brukar kallas för pojkrand! Jag hade en rejäl sån och fick en pojke

• Värmlandstös

Jag har läst att om randen slutar vid naveln så är det det ena och om den fortsätter så är det den andra men kommer inte ihåg vem som var vem tyvärr.

• Danielle

Jag har en tunn rand både under o över naveln och enligt ul väntar vi en pojke.
    Har magbilder i mitt galleri.

• ellen n

Jag har en rand på magen. Har också hört att det är pojke då. Men saken är den att jag alltid haft en svag rand där, i hela mitt liv, åtminstone sedan tonåren. Skumt va?

• Milda79

Min kompis hade rand, ganska synlig och hon fick en flicka. Pojkrand?!?... hrm.....

• smurfisar

Jag hade en hormonrand på magen.... Det blev en liten Teodor. Denna gången har jag inte det kanske blir det en tjej. Lovar att tala om vad det blir BF 21/11

• Carro Å

jag har tunn rand över och under och väntar en pojke enligt UL

• desi

jag hade ingen rand o jag fick en flicka!!

• Margot

Den enda jag känner som haft en rand fick en flicka. SJälv har jag aldrig haft någon, har fått två pojkar och enligt UL är det nu en tjej.

Svar på tråden Hormonrand - flicka eller pojke?