• SaraMara

Säger du "jag älskar dig" till ditt/dina barn?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-12 14:49:21:
    Jag tillhör själv majoriten som säger "Jag älskar dig" flera gånger per dag. Jag vill aldrig att mina barn ska behöva tvivla på om jag älskar dem eller inte. Jag vill att de alltid ska veta att det i alla fall finns EN människa som älskar med gränslöst. (Att det bara är gamla morsan kanske inte betyder något när de är fjortisar men de ska veta det i alla fall. )

Jag vill inte heller att orden ska vara så starkt laddade att det tar emot att säga dem. Jag vill att det ska kännas lika naturligt att säga "Jag älskar dig" som det känns naturligt att älska dem. '

Att det går att slita ut orden tror jag inte. Man säger ju "Hej" och "God natt" varje dag och de orden tappar ju inte sin mening bara för det.

Det här blev en härlig tråd. Blir alldeles varm inombord när jag läser om er kärlek till era barn.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du "jag älskar dig" till ditt/dina barn?
  • mitthjärta
    Gladoja, massor med gånger om dan
    Adrian - Älskade barn!
  • MammaSandy

Fler ggr per dag får min dotter höra det, så har det alltid varit kommer alltid att vara så också. Däremot har jag inte själv fått höra det särskillt ofta då jag växte upp & det var nått jag saknade när man tänker efter nu när man är vuxen....

• malin ulrika

Flera ggr om dagen, och det är härligt att höra det tillbaka också, flera ggr om dagen!

• SaraMara

MammaSandy: Precis. Jag överkompenserar nog (om det är möjligt förstås...).

• Aannaa

VARJE dag innan läggdax!

.emilia. ♥ . kärlek big time.
  • busatösen

Ja det gör jag...men min äldsta dotter brukar hinna först

Svar på tråden Säger du "jag älskar dig" till ditt/dina barn?