• SaraMara

Säger du "jag älskar dig" till ditt/dina barn?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-12 14:49:21:
    Jag tillhör själv majoriten som säger "Jag älskar dig" flera gånger per dag. Jag vill aldrig att mina barn ska behöva tvivla på om jag älskar dem eller inte. Jag vill att de alltid ska veta att det i alla fall finns EN människa som älskar med gränslöst. (Att det bara är gamla morsan kanske inte betyder något när de är fjortisar men de ska veta det i alla fall. )

Jag vill inte heller att orden ska vara så starkt laddade att det tar emot att säga dem. Jag vill att det ska kännas lika naturligt att säga "Jag älskar dig" som det känns naturligt att älska dem. '

Att det går att slita ut orden tror jag inte. Man säger ju "Hej" och "God natt" varje dag och de orden tappar ju inte sin mening bara för det.

Det här blev en härlig tråd. Blir alldeles varm inombord när jag läser om er kärlek till era barn.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du "jag älskar dig" till ditt/dina barn?
  • systerduktig

Min son (3½ år) och jag kan ligga på golvet i en halvtimme och bara kramas och gosa och säga "jag ääälskar dig!" jag älskar dig också!" "och jag älskar dig!".

Det är så mysigt och jag hoppas att det ska fungera som vaccin mot allt det hårda i den här världen...

• MammaKarro

Jag säger det till båda mina barn flera ggr om dagen... En sak som jag håller stenhårt på är att vi altid talar om att vi älskar varandra innan vi går ifrån varandra eller när vi ska somna!

Älskar min Underbara familj!
  • starlet

Ja, flera gånger om dagen!

zucca skrev 2006-11-11 21:52:32 följande:
    Jag kommer även ur den generationen när man inte fick höra det som liten och jag minns hur avundsjuk jag var på mina vänner när jag hörde deras föräldrar säga det till mina vänner...Inget illa ment till mina föräldrar jag vet att dom älskar mig gränslöst.Men en mysig sak som jag märkte med min son som förövrigt bara är 13mån är att han tog sin nalle kramade den och sa älka...Jag brukar krama om honom och säga att jag älskar honom. Så han ville visa samma sak till sin nalle... Det har bara hänt en gång men det var så sött...:) Vilken go kille...:)
    Gud vad mysigt 
  • Trollslända

Japp!! Flera gånger varje dag och han säger det tillbaka - helt underbar känsla att få höra sitt barn säga att han älskar dig!
    Och jag och gubben säger det flera ggr per dag också...(till varandra alltså )

♥ Casper - mammas älskling ♥
  • vellis

ja jag säger det väldigt många gånger om dagen,just för att jag älskar henne så mycket.skulle ej haft något liv utan henne

• zukits1

Säger det ibland. Men sånt som gullis mm säger jag varje dag.

• Nimbuz

Inte riktigt varje dag men säger mycket andra liknande saker

• SaraMara

Jag blir varm om hjärtat av alla söta svar.

zucca: Vilken go liten kille du har! Han måste verkligen älska sin nalle.

Svar på tråden Säger du "jag älskar dig" till ditt/dina barn?