• Anonym

Är alla under 30 verkligen rakade och ska det vara så?

Min sambo vill att jag ska raka mig mellan benen, han är rakad och "alla andra" tjejer som han sett och varit tillsammans med har också varit rakade. Nu undrar jag om det verkligen är så att alla under 30 verkligen är helrakade. Och om det är så tycker ni inte att det är pinsamt att vara rakade i tex omklädningsrum och duschar där andra än era killar kan se er?

Vet att det är den 1000:e frågan om det här ämnet :)

• Svar på tråden Är alla under 30 verkligen rakade och ska det vara så?
  • Anonym (japp)

jag kör helrakat och har gjort det i flera år. tycker att det är skönast. för mig har det inget med porr att göra.

• escondido

Helrakat ser ut som en småflicka så det tycker jag inte är snyggt, men att spara lite och ansa lite är helt ok.

• Anonym

Vill inte påstå att alla gör det, tror verkligen inte det. Men jag kör med rakat och har gjort ganska länge. Men det ska vara helt valfritt om man vill eller inte!

• Anonym (icke)

Här är en 25-årig med lurvig mus Varken jag eller maken rakar oss (möjligtvis att jag ansar bikinilinjen om jag har badkläder). Ingen av oss störs av håret, och det blir inte heller ofräscht.

Tycker snarare att jag tycker det är aningens pinsamt att vara orakad i badhuset... helrakade fjortistjejer som står och glor med äcklad min på min buske. Det hade jag gärna varit utan... Inte så att jag skäms för att jag är orakad, men det är inte kul att bli uttittad, direkt.

• Anonym

Helrakad sen länge, och vet att många av mina vänner kör samma stil... Känner mig inte fräsch när det växer "där nere"..

• HannamedH

Håller med "japp". Själv tycker jag det är både snyggast och enklast med rakat. Alla är nog inte helrakade av minus 30-åringarna men jag tror att många eller de flesta rakar sig helt idag. I alla fall de som jag sett på mitt gym.

• E l l a

Jag är helvaxad och bryr mig inte ett dugg om vad andra tycker om det, det är ju inte direkt så att jag är ensam med kalhygge  i duscharna på gymmet/badhuset, snarare tvärtom.

Jag gör det som jag tycker känns bäst för mig, och det som jag tycker är snyggast, sedan får andra vara håriga, hårlösa eller tom randiga i underlivet om de vill. Anser det inte vara ett dugg pinsamt, varför skulle det vara det?

• Anonym (ruffs)

nej, jag är INTE helrakad. Jag brukar bara raka bikinilinjen och på vintern knapt det. Dessutom är jag rejält lurvig.

Att raka sig där nere måste ju komma från en själv. Ingen annan ska bestämma över sådana saker. Vill du inte raka dig ska du inte göra det.

• Nalle 1981

Det är väl ingen som säger att det ska eller inte ska vara så. Jag tycker själv att det är jätteskönt när man är helt nyrakad och man känner sig fräsh. Tyvärr så dröjer det ju inte så många timmar innan den kliande stubben gör sig påmind och ett par dagars obehag infinner sig innan man kan göra om hela proceduren.

Är det värt besväret? Det är upp till var och en att bedöma, kanske kan du göra ett försök för din mans skull. Tycker du inte om det så får han stå ut med det, tycker du om det så får du kanske en lyckligare man i sängen ;oP

Och till frågan om det känns pinsamt, nej, det tycker jag inte. Jag spelar fotboll och ser ganska många nakna flickor såväl som kvinnor i duschen varje vecka och det finns knappt ingen som är lik den andra. Endel kör helrakat, andra helt naturell och en tredje kör på "frisyr" Finns ingen direkt standard som alla förväntas följa där vad jag har märkt iaf...

• Anonym

jag skulle inte vilja höra av min sambo hur hans andra tjejer sett ut nedtill. Fundersam och vill du inte ta bort håret så tycker jag inte att du ska göra det för att han vill det. gör det i så fall för att du själv vill.

jag fixar till lite där nere för jag tycker det känns fräscht. men jag tar inte bort allt.

Svar på tråden Är alla under 30 verkligen rakade och ska det vara så?