• Anonym

Är alla under 30 verkligen rakade och ska det vara så?

Min sambo vill att jag ska raka mig mellan benen, han är rakad och "alla andra" tjejer som han sett och varit tillsammans med har också varit rakade. Nu undrar jag om det verkligen är så att alla under 30 verkligen är helrakade. Och om det är så tycker ni inte att det är pinsamt att vara rakade i tex omklädningsrum och duschar där andra än era killar kan se er?

Vet att det är den 1000:e frågan om det här ämnet :)

• Svar på tråden Är alla under 30 verkligen rakade och ska det vara så?
  • Anonym (bara en)

Jag har haft 5 partners och det ar bara en av dom som har tagit upp i tid och otid att han skulle vilja att jag helrakar mig "for att jag tander pa det" som han sager.

Jag ar ren, frasch, trimmar ned det till ca 1 cm, ibland annu lite kortare "nedtill", sa jag blir faktiskt lite ledsen nar han sager sa. Jag ar ju inte ovardad pa nagot vis.

Nar jag var yngre sa klippte jag det knappt ens en gang och det var ingen som klagade da sa jag blir lite irriterad pa den har snubben som verkar ha svart att ta att jag bara ar trimmad.

Duger det inte att jag ar jag och ser ut sadar? Han pastar sig alska mig sa varfor tjatar han om att jag ska helraka mig? Alskar han inte mig for mig???

Han helrakar sig sjalv kan jag tillagga och har borjat med det efter 40. Jag tycker det ser lojligt ut och gor ont pa en dag ungefar och de roda prickarna ar ju inte sarskilt sexiga men inte skulle jag dromma om att saga att han ska sluta. Om han nu vill ha det sa sa far han val ha det. Det enda jag har sagt ar att endera far han raka sig ofta eller sa gor han det inte alls men det ar bara pga stubben gor sa djavulskt ont pa mig. Varfor tjatar han sa pa att jag ska raka mig?

• Fjuppan
    Anonym (orakad) skrev 2006-11-18 14:29:50 följande:
     Slutsatsen: tjejer spenderar mycket tid och energi på att ta bort hår på kroppen, fast de flesta killar märker inte ens detta, bryr sig inte om det, eller tycker tom att det är dumt och föredrar om vi inte gör det. Kan vara användbar info för er nojiga...
    Alltså utgår du ifrån att alla kvinnor med rakat kön, rakar sig för att behaga mannen? Så tror inte jag att det är, jag tror att de flesta rakar sig (eller inte) först och främst för sitt eget välbefinnande!
  • Anonym (Rakad)

Jag har sambo men rakar mig för min egen skull! Jag har alltid rakat mig och kommer nog alltid att göra det. Tycker att det känns otäckt med hår.

• Anonym (hår)

Jag rakar mig inte, jag vill ha hår. Tror inte att någon av de män jag har träffat har brytt sig. Alla gör ju inte det.

• Sommaren22juni1979

27 år och inte rakad...
    Trimmar dock till den när det blir för mycket hår..
    Min gubbe bryr sig inte om ja har hår eller inte ..
    Det är en smaksak...
    Mitt ex accepterade inte hår ... så det är som sak olika för alla herrar och damer ..

Min längtan efter en liten är STOR
  • Anonym

håret finns ju där av en anledning.... är man helrakad så är det mycket stöe risk att få .tex. svamp och urinvägsinfektion. Håret verkar som en luft ficka som gör att det inte blir lika varmt och mysigt för bakterier och svamp etc. säg det till din kille =).
    Vill han att du ska uppge en källa så är den en förälder till mig, som är läkare och mycket upprörd över den nya rakade trenden.

• Rowanda

Hallå!
    Jag är en sådan där praktisk tönt som ser håret som funktionellt och det är det oxå. Så jag håller mig snygg i ljumskarna och klipper håret lite om det känns mycket. Det finns där för att reglera temperaturen i underlivet så att den bakteriefloran i slidan skall hållas normal för att undvika infektioner, t ex svamp. Kroppen är helt fantastisk och det mesta vi utrustats med är helt nödvändigt. Massor av unga tjejer har idag svampinfektioner och samlagssmärtor, och ofta beror det på att slemhinnorna inte mår bra av rakning!

• Anonym

det är ute o vara rakad nu. man ska ha coola frisyrer istället.

• MelvinÅMamma

Hmm,ute att va rakad??
    Hur många ser det??....
    Följa modet när de gäller att raka sig är väl lite att gå till överdrift!!!??
    Detta är ju en smaksak för var och en.....Antingen gör man det för sin egen skull eller för att ens partner vill det...

• Anonym (...)

då är jag nog ovanlig, för när jag INTE är rakad på ett tag, så kan man ge sig fan på att svampinfektionen kommer, men rakad, har jag inga problem, nåt inväxt hårsrå nu och då, men det pillar jag bara ut med nål och tvättar med lite alsolsprit och sen är det problemet ur värlen

• Anonym

Med risk för att kasta in en brandfackla...
    Men det här med rakning tror jag i grunden började med porrbilder och filmer.

Killarna tyckte att det var läckert med rakade brudar och började tjata på sina tjejer och vips så skulle alla vara helrakade.
    Personligen tycker jag också att parallellen till småbarn är hemsk. Varför ska jag som vuxen kvinna se ut som en liten flicka i underlivet? Gränsen mellan kvinna och flicka suddas mer och mer ut och jag vill på inget sätt uppmuntra till pedofili.

Blev en gång övertalad att raka mig delvis och det gör jag aldrig om.
    Det kliar och svider och blir utslag. Fruktansvärt ofräscht.
    Ansa busken och trimmar bikinilinjen gör jag gärna, men jag vill att min sambo ska veta att hans partner är könsmogen. Och jag vet att han inte vill ha det på något annat sätt.

• Anonym (...)

för egen del hade jag aldig sett någon helrakad eller anant än lurvig 70-talsporr, eller ens haft sex när jag helrakde mig första gången, skulle bara raka bikinilinjen men fick så ojämna kanter, så det blev mindre och mindre och så tog jag bort allt, tänkte det kan väl växa ut igen, men insåg hur bekvämt och praktiskt det var, så det har aldrig fått växa ut efter det, helrakat på nån annan dröjde nog 4 år innan jag såg i porr eller liknande, jag var 14 när jag började...

• Sommaren22juni1979

Jag tror de är mer oroväckandes när en som är 13-14 rakar sig där nere än om en vuxen gör det.
    Jag är en ickerakare , men har varit en som alltid gjorde det förr..
    Nu trimmar man som jag skrev tidigare i tråden , inte för långt inte för kort..

Om det är inne eller ute med rakning så kan det nog ligga i att inne med att inte raka sig där nere..
    Läste det i nån webbtidning och visst man ska inte tro på allt men dock , trendigt att inte raka sig blir snart trendigt igen att raka sig..

O snygga frisyrer , de gör ju folk alltid ....ler..
    En tjej gick inte o ta miste om ..
    Inne i bastun så kunde man se att hon gjort rastaflätor i håret .. DOWNSTAIRS

Min längtan efter en liten är STOR
  • Anonym (hår)

sessan: ojdå det låter som en annorlunda grej ,,!! :-d

• Anonym (Hårlös)

Jag har har väldigt lite hår naturligt, bara lite på venusbärget, inget på blygdläpparna eller så... Detta rakar jag bort, därför att jag själv vill. Har aldrig brytt mig om vad killar tycker, utan jag själv vill inte ha hår.

Jag har aldrig haft svamp eller andra underlivsproblem..

• Anonym (godis)

Ingen kille har någonsin bett mig att helraka. Däremot har flera sagt att de tycker att det är mysigt att jag friserar lite.

• Anonym (hår)

det är väl helt enkelt upp till var och en att raka eller inte ...
    Det finns inget rätt eller fel, själv har jag inte märkt att det kliar
    men om jag INTE rakar så kliar det

• liten ida

Tantvarning på mig nu! Har varir rakad tidigare men har låtit håret växa ut nu och har nu en liten trimmead buske. Ansar någon gång i veckan och rakar kanterna bara. Skönt att slippa raka varannan dag.

Svar på tråden Är alla under 30 verkligen rakade och ska det vara så?