Inlägg från: rajtantajtan |Visa alla inlägg
  • rajtantajtan

    Är det OK att ha päls på sig?

    NEJ, icke sa Nicke okej att ha päls såvida det inte är den egna kroppsbehåringen som avses...!

  • rajtantajtan

    Joo, du har syndat! Så sluta även med mockaskärp & mockastövlar är du snäll!

  • rajtantajtan

    Att de offrar djur har jag aldrig hört talas om...däremot att majoriteten är hinduer med tillhörande vegetarianism, finns även förgreningar som t.o.m. sopar marken innan de sätter ner fötterna & bär munskydd för att inte av misstag döda några insekter! Vart ville du förresten komma: var det meningen att jag skulle känna någon slags skuld, dåligt samvete, inte längre perfekt...så ska jag be att få meddela att du misslyckades!

    isis: Tror inte du kan uttala dig om vem som har rätt att uttala sig...men vegetarian & syntetmaterialanvändare det är jag! Känns det bättre nu?

  • rajtantajtan

    Du bad ju om ett svar på din egenhändigt ihopsnickrade fråga om du hade syndat...(nästa gång kanske du även skall skriva vad man får & inte får svara då)

    Nu är ju inte jag ansvarig över Indien men jag tycker nog att du bör kunna ansvara över dina egna handlingar & ställningstaganden-lite skillnad där va´, varför jag nog tycker att du gott kan känna lite skuld!

  • rajtantajtan

    Citat: "Herregud, varför denna hets mot päls? Hoppas ni kör lika hårt mot ägg, mjölk, kött, dun..."

    Och på vilket vis känns det bättre för dig då?

  • rajtantajtan

    Citat: "Så är man emot päls borde man vara vegetarian också." "Så ni som är emot päls kan ju kolla efter vad ni har i era kuddar först."

    Är det så att det känns lite bättre att veta att andra inte är "felfria" heller...att kunna döva sina egna skuldkänslor med att intala sig det?

  • rajtantajtan

    Citat: "Men jag tycker det är löjligt att förfasa sig över pälsnäringen i såna fall. Varför skulle det vara mer synd om rävar och minkar än om kossor, grisar, höns och får?"

    Så två fel blir ett rätt?

  • rajtantajtan

    I princip JA!

    Tror återigen att det är det dåliga samvetet som talar, att det känns lite bättre om inte alla andra beter sig exemplariskt också...

  • rajtantajtan

    Men om man nu respekterar varje enskild person varför hackas det då på dem som uteslutit ett eller annat, bara för att dom inte även valt bort ALLT "etiskt felaktigt", mycket märkligt tycker jag! Att den som i alla fall försöker nästan skulle vara mer "skyldig" än den som inte försöker alls...

    Tror igen: det egna dåliga samvetet...man tröstar sig med att hitta fel hos andra...

  • rajtantajtan

    Ja, verkar vara mycket enklare att rannsaka andra åt dessa än att rannsaka sig själv...

  • rajtantajtan

    BINGO! Mina teorier bevisar sig själv här...

  • rajtantajtan

    Nej, nej iolanthe det var inte alls riktat till dig för att du inte skulle ha svarat. Hälsa dottern!

Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?