• skatti

Cervixfaktor - Dödar mannens spermier

JeaJea: Hur gick det till slut?

• skatti

Moloko: I vilket steg i utredningen fick ni göra provet? Skulle själv vilja få det gjort innan IVF.....

• skatti

Vi är på vårt 18:e försök, allt är "toppen" enligt läkarna,de tyckte vi hade lika stor chans själva som med insemination så det var inget alternativ tydligen.Men jag undrar ju förstås....

• skatti

Så om man inte haft någon annan partner mellan fadern till sitt barn (född-97)och nuvarande mannen så borde detta vara en omöjlighet?

• skatti

När jag kollad elänkarna i tråden så fattade jag det som att man genom blodprov kan kolla kvinnan, och genom spermaprov mannen.
    Frågan är om sånt kollas vid det "vanliga" spermaprovet. Tror inte det.Så smidigt det hade varit om man hade kollat upp allt sånt här i samband med utredningen....

Testing for Antisperm Antibodies
    There are a variety of tests that can detect the presence of antisperm antibodies in the body:

Blood Tests: In women, blood tests are commonly used to detect the antibody.

Post-Coital Test: The post-coital test can detect the presence of antisperm antibodies in a woman's cervical mucus.

Sperm Testing: In men, sperm testing is the best way to analyze for antisperm antibodies. The immunobead assay and the mixed agglutination reaction test are both used.

• skatti

Nä, och det är ju lite synd! Skulle varit så skönt att kunna utesluta sånt här!

• skatti

Nä, vi fick ställa oss i kön till IVF istället. Man gör inte de tester där man kan ställa en diagnos, som innebär ett fel som man kan gå förbi med IVF (phu!).

• skatti

Jo alltså, vid IVF så har konsistensen/karaktären på sekretet i livmoderhalsen ingen betydelse, eftersom befruktningen sker utanför kroppen. De tester som skulle kunna visa vad som är pro blemet med barnlösheten utförs inte om man ÄNDÅ kommer kunna gå förbi problemet vid IVF. Man får alltså inte göra testerna för sin egen sinnesro skull. Tyvärr tycker jag, för man vill ju veta....

• skatti

Nu pratar jag om cervikfaktor, alltså att kvinnan bildat/har antikroppar. Och jag pratar om Göteborg. Det kan se olika ut i olika städer/landsting, vad gäller prover och utredningar. Mellan olika läkare i samma stad också för den delen....:/

• skatti

Tack Leiben! Jo efter 19 ångestfyllda månader med mycket tårar och sorg. Vågar inte ropa hej än, men gravid, det är jag ju:)

Svar på tråden Cervixfaktor - Dödar mannens spermier