Inlägg från: mamma69 |Visa alla inlägg
  • mamma69

Anhöriga till cancersjuka

Loppeloppan: Åh så ledsamt, jag hoppas det inte var sista gången du pratade med din pappa! men om han har så starka smärtor så är det ju det bästa för honom att vara omedveten om det. Fy man hoppas ju på mirakel / kramar om dig hårt....

• mamma69

Roger är hos sin mamma o vilar lite idag, här är det svårt att få nån ro, Elina vill bara störa sin pappa. I morse när han vaknade vart han så yr, hela rummet snurrade det har hänt 2 gånger förut och en av gångerna var innan vi visste att han var sjuk så det kan inte bero på cellgifterna, men av sjukdomen hoppas jag! kan ju inte låta bli o fundera ( tänk om han har en tumör i huvudet också) men det kan han väl inte ha! det är ju en helt annan cancer än den han har. Vi ska prata me onkologen i morgon så vi höra vad det kan vara, eller så kanske han får sådär när han blir utmattad, jag vet inte! fy.........

• mamma69

Vi har vart på Rogers behandling, alla värden var bra och hans yrsel tror dom beror på nån infektion som sätter sig i örat, balansen el nåt sånt. Iallafall så har han ju fått kortison idag , det får han alltid när han får cellgifter och då sa dom att yrseln kunde försvinna eftersom kortisonet vidgar hörsel/örongången, men eftersom jag yttrade ordet hjärntumör så får han göra en röntgen av huvudet också nästa vecka när dom ändå ska göra skiktröntgen, fast hon sa att det gör dom ENBART för att inte vi ska oroa oss, för dom har ingen som helst misstanke om att han skulle ha nån hjärntumör! ja kanske jag är löjlig, men jag blir ju livrädd och det är ju bra att vi får veta än att jag/vi ska inbilla oss massa annat konstigt när vi ändå har det så jobbigt....

Hur har ni andra det? /kramar..

• mamma69

Hej alla , jag är känner mig orolig nu, det går ju upp o ner just nu är det ner. Jag oroar mig för Rogers skiktröntgen att den ska visa att det inte hjälpt, fast det vet vi ju att det har enligt läkaren sist. Jag vill inte att han ska dö! jag klarar inte av det, jag vill att han ska vara kvar åtminstånde flera år till.

Loppeloppan: hur är det med dig? och hur är läget för din pappa?

Kramar till alla.............

• mamma69

GoFredrik: det är klart du får skriva här! alla som vill får det, beklagar verkligen din mammas cancer, j-vla sjukdom. Kram..

• mamma69

idag är ingen bra dag, jag är så orolig hela tiden för hur det ska gå! vad röntgen ska visa även om den borde visa att det hjälp me cellgifterna, jag är orolig för allt idag , jag har ångest. Vi ska ju iväg i morron på skiktröntgen men sen ska vi vänta ända tills nästa tisdag innan vi får besked, då ska vi till läkaren. Väntan är otroligt jobbig!

Roger är trött o har fått lite diarre, det har han inte haft på 1,5 månad, men det behöver ju inte ha me sjukdomen att göra, fast cellgifterna han får han den biverkningen, fast han har inte haft det förr, tänk om dom jävla tumörerna har börjat växa igen?, tänk om cellgifterna slutat hjälpa? Det känns som jag inte orkar me det här, jag vill inte vara med om det här. Jag vill inte att Roger ska behöva vara me om det heller och inte barnen heller.
    Nu känns det så där igen, att jag vill ringa till läkaren och tvinga henne att säga att han kommer bli frisk, fast jag vet att hon inte kan lova det, men jag blir som ett barn! När vi fick veta det här då ringde jag och grinade flera gånger och ville att dom skulle lova, men dom kunde ju inte det såklart. Men det här är så jobbigt och det går inte att ta/sudda bort vad jag än gör. Hoppas att det blir en bättre dag i morgon. (Jag har fått mens också och då brukar jag bli lite sisådär) Nu ska vi äta kycklinggryta och ris..........

• mamma69

Hej, det är bättre idag, vi har vart på skiktröntgen och vi ska ju som sagt till läkaren nästa tisdag ( att man måste vänta o vänta ) då får vi veta hur det ser ut nu och jag hoppas det ser bra ut! Roger fick ingen mer diarre igår (skönt) så nu är det bara att vänta och sen fortsätta behandlingar ( antar jag ) jo så blir det ju/kram på er.

• mamma69

Loppeloppan: hur är det? och hur är det med er andra som har det svårt?
    Här hos oss är det rätt så bra, några lugna dagar verkar det som vi fått och det är skönt att kunna vara lite i nuet.
    Kram på er...........

• mamma69

malla76: beklagar verkligen att dina anhöriga också har drabbats av denna jävla sjukdom, den för med sig en sån oro.
    Din svärfar verkar ju ändå haft tur ( om man nu kan säga så )min sambos tjocktarm har dom inte kunna ta ännu eftersom han har metastaser (många)i levern, han får cellgifter nu för att stoppa/få det att gå tillbaka innan dom kan göra nåt, dom har inte kunnat operera levern heller eftersom han har så mycket.
    Min sambo gjorde ny skiktröntgen i tisdags o nu på tis får vi besked om hur det gått hittills med behandlingen och jag hoppas verkligen att det har bitit ordentligt.
    Jag tycker helt plötsligt att cancer finns överallt!
    Kram till dig....

Svar på tråden Anhöriga till cancersjuka