Anhöriga till cancersjuka
nennepenne: vill bara krama om dig hur mycket som helst.....
nennepenne: vill bara krama om dig hur mycket som helst.....
Hur har ni det? här är det som vanligt.
Roger känner sig trött jag undrar om nån vet, när man fått cellgifter ett tag kan man bli tröttare o tröttare då?
Jag menar det måste väl ta hårt på kroppen ju längre behandlingen pågår.
Kramar........
Nynni: varför kan dom inte göra nåt åt din pappas tarmcancer, jag menar med opertion så han får stomi? är det för hans höga ålder?
Uscha vad jag tycker det är hemskt med denna jävla cancer!
Kram till alla.........
Efter provtagningen idag tvingade jag med mig Roger upp på onkologen och där höll jag på "tjata" om varför han har ont i levern o magen! sköterskorna vet ju inte det! dom ger ju bara behandling, då sa jag åt dom att hämta en läkare som kunde känna på magen mm mm, det gick inte! men i morgon sa dom att en läkare kunde klämma lite när han kommer för cellgifterna. Det är bra det. Roger skäms för mig, för jag håller på sådär, men va fan ska man göra då? när jag/vi är orolig! vi blir väl lugna i morgon då, om det är som dom säger, att det kan göra ont när det tar! Det vet vi, men att vi är oroliga är ju för att det onda i levern hade så gott som gett sig ett tag, för att komma tillbaka igen och det kan säkert vara så, men jag är ju sååå rädd att dom jävla tumörerna har börjat växa igen, att han blivit resistent mot cellgifterna, för det kan hända!!!!! Ja ni hör ju hur jag är/håller på, det är tur jag ska till kuratorn idag kl 15. Jag kanske lugnar ner mig då! man vet aldrig.
Hejsan, det är ingen fara alls med Roger, vi fick träffa läkaren idag innan hans behandling, värdena är ännu bättre! ingen förstorad lever, jag / vi kan slappna av. Snart hittar jag nåt annat att oroa mig för. Jösses.........
Loppeloppan: jag hoppas begravningen blir fin för dig o de dina/ kram.....
Monky: är ledsen för din skull/ kram....
Loppeloppan: jag läste din blogg om hur begravningen var, den verkar ha varit jättefin, det där med blommorna som ramla ner, det kan ju ha vart din pappa som gjorde nåt tecken! man vet ju aldrig!
Hur är det nu då?
Kram...
Jenja: jag pratar ganska mycket me kompisar och min kurator, det verkar räcka just nu iallafall. Barnen dom har faktiskt "vant" sig vid det här livet, dom har sitt osv... ibland frågar dom nåt mm mm och då försöker vi svara så bra vi kan, det funkar bra så här långt.
Lilla Mamma: jag är ledsen för att din syster vart sjuk, men hur gick det för henne?
Jag vill gärna tro och hoppas att man vad som än händer orkar/klarar av det.
Kram....
Lilla Mamma: Jag förstår att hon måste ha lidit fruktansvärt mycket och eftersom hon själv inte orkade så var det nog det bästa för henne att få somna in. Kanske var det skönt för hela din familj att det blev så, när hon inte kunde bli frisk menar jag. Sen är man väl lite egoistisk och vill till varje pris ha sin anhörig/vän kvar för sin egen skull, men till slut inser man väl att det är bäst för den som är så sjuk att få somna in.
Det är bara lite tankar jag har om sånt här/ kram...
mona83: Det måste ju vara otroligt jobbigt om din pappa döljer för dig, hur det är med honom!
Har du inte frågat honom nu då? hur det är med tumören osv....?
Kram.
Miss Kay: jag är ledsen för din moster inte fick vara kvar, cancer är en så lömsk sjukdom!
Jag tänker ofta på andras historier angående deras anhöriga, att behandling osv först visar att det går sååå bra! för att sen tvärvända och gå åt h-vete.
Jag hoppas ju innerligt att det ska gå bra för min Roger så att han kan få vara kvar många år till med oss, men det finns ju inga garantier.
Men jag/vi hoppas och tror att det ska gå bra....
Kramar.........
Loppeloppan: idag är det bra med oss, vi har just vart på stan o handlat lördagsgodis, snart ska vi hem till min mamma o käka, det är såå skönt att få bli serverad ibland! sen när vi kommer hem blir slapp framför tv,n med gotta.
Det är ju deltävling nr 1 melodifestivalen ikväll så det kan man ju titta på.
Det är så fint väder här idag och jag kände ett sting av att få gå ut, dricka o dansa, hahahaha, men det får bli en annan helg, anfallet har gått över nu.
Kram till er alla.....
Hej alla , hur har ni det? här är det bra just nu, men Roger osv..
Men jag är på ett dåligt humör utan dess like! irriterad på hela familjen utan anledning! jag skulle vilja sticka bort härifrån ett tag och bara roa mig själv. Jag får väl hoppas det går över, det brukar göra det som tur är, jag har väl pms eller nåt.
Är aldrig ni sådär less och vill slippa allt ett tag?
Kram på er......
mona83: kramar om dig.......
Hejsan, hur har ni det?
kramar...
Hej alla, hur har ni det? vi har det bra just nu.
Kramar....
Hallå alla! vart har ni tagit vägen? Kramar...