• maja piraya

När ska magen bli rund och fin???

Funderar lite på när magen ska börja växa på allvar? Tycker att min har stått stilla sedan v.17. Jag har bilder i mitt galleri från v.18 och nu från idag (v.21), det har inte hänt någonting!! Ni som kommit längre, när började era magar växa och bli sådana där runda fina gravidmagar? Jag tycker mest att min ser ut som en bilring.

• Svar på tråden När ska magen bli rund och fin???
  • Lindblomman

Men hallå, du har ju en jättefin och rund mage ju!!!

• n0va

Är det din första graviditet?

Vid min första så kom inte gravid-maen förrän jag var i v. 25 eller så... rätt sent. Annars var den rätt "liten", som en liten bula bara

• maja piraya

Men den är ju bara tjock längst ner, liksom på "tjejmagen". Den är ju inte så där rund. (Gud, vilken löjligt problem!!! måste tillägga att jag är överlycklig över att vi ska få en bebis och att formen på magen egentligen inte spelar någon roll, men man får väl gnälla lite ibland...)

• maja piraya

Jag var gravid i våras men fick ma i v.11. Så det är min första graviditet som gått så här långt. Ok, kanske får vänta några veckor då. Det är ju inte superlänge till v.25, då borde den ju börja komma!! Jag längtar så mycket efter den där runda, mysiga magen!!

• TeeTee

Du får gärna titta på mina bilder, om det kan vara till någon hjälp. Det känns som att min mage inte riktigt slutade vara sådär "degig" förrän vid vecka 23 ungefär. Tycker för övrigt att du har en jättefin mage, men jag förstår vad du menar.

• maja piraya

TeeTee: precis som på din bild från v.23 menar jag, sådär rund och liksom "fast". Ja men då kanske jag får en sådan snart också, är ju i v.21 nu, vad mysigt jag längtar!

• mantaray

Jag är i vecka 26 och det syns inte så mycket på mig ännu. Det är första barnet.

• Åsa

Köp ett par snickarbyxor eller sådan där "gravidblus" med skärningen under bysten. De får till och med den ogravida att se gravid ut
    På mig har det börjat synas utanpå kläderna senaste veckorna så att folk vågar fråga. Jag är i vecka 34 (fast är mullig i vanliga fall och har oftast löst sittande kläder).

• ellinoir

På mig började det synas runt v.24-25,är nu i v.27. Och jag väntar ändå tvillingar,men det kunde ingen gissa förut iaf...för jag såg bara lite pluffsig ut enligt min mening...nu däremot så har bebismagen börjat ta form ordentligt!!

• 06mamma

Jag tycker din mage är super fin!
    Absolut inte "degig" utan rund och fin...

Jag är bara i v 19(18+5) men jag förstår ändå din känsla. Trots att jag har mage som en "spärrballong" så när jag var på yoga förra veckan med magar i v29-36 å kände jag mig "liten och degig"...

Svar på tråden När ska magen bli rund och fin???