Inlägg från: annso84 |Visa alla inlägg
  • annso84

Täbytråden för bebisar som.... part 2

hej hej!!! hittat hit också då!  Skrattande 

• annso84

smurfan: gud vilken liten sötnos Skrattande jättefin!

• annso84

Jag tycker att man gör så som man själv känner bäst.

Har aldrig behövt ge ersättnig för det sprutade mjölk ur mina bröst.
    Jag ville så gärna amma och hade bestämt det från början så det blev ibland, när miranda var i en tillväxtperiod, då man inte gjorde annat än att amma. kunde knappt lämna huset men det gjorde inget för det var vad som passade mig och kändes ok! ibland var det ju förstås jobbigt också!

Vissa känner inte att dom orkar med det så då är det ju helt ok att ge ersättning i stället. 

En tillväxtperiod varar ungefär 2-3 dagar då bebisen vill amma mer ofta så låt dom bara snutta så mycket dom vill, även om dom inte "dricker" så stimulerar det att man produserar mer mjölk.

• annso84

anna: vad jobbigt med kräksjuka! krya på er och en jätte stor kram från oss! ({) Skrattande

• annso84

smurfan: det kan nog stämma. om man orkar så kan man ju försöka pumpa ut resten av mjölken som är kvar i det bröstet som dom precis ammat ifrån, för då hålls ju mängden kvar, så att det inte minskar igen. Gjorde det ett par gånger när jag hade tid.. även om det kanske inte kommer ut så mycket då så har man ju i alla fall tömt det.

om jag skulle dricka mycket när jag ammade, alltså några glas, så skulle jag nog vänta med att amma tills dagen efter i alla fall.

• annso84

Miranda har blivit jätte röd och nästan flagnar på "fram sjärten" Ledsen hon verkar inte ha ont men jag har smort och smort och låtit henne sova middag utan blöja men det blir nästan bara värre.. verkar inte bli bättre. Hon har haft det nu i tre dagar.. ser inte ut som vanligt blöjeksem. ser riktigt otäkt ut! som en fyrkant precis under magen nästan..
    vad kan det vara? kan det vara svamp lr nått!?

• annso84

ok! tack så mycket! får åka till apoteket och köpa det. men det är inte farligt att smörja om man inte är säker eller ska jag låta bvc titta först? dom har ju aldrig tider nu och jag vill ju inte att hon ska behöva gå med det hela helgen! stackarn Ledsen

• annso84

hej och välkommna alla nya! Skrattande

sieva: barnet får lättare ut mjölken ur brösten än vad vi kan med hjälpmedel så som emilia skrev. Du behöver nog inte tänka så mycket på det för då blir det nog bara värre. 
    Jag tänkte alldrig på det utan lät miranda snutta/suga så mycket hon ville.. och det är ju ändå dom som reglerar det där med mängden själva.. behöver hon mer så suger hon igång mer! 

Emilia: en riktig liten tjockis FlörtSkrattande  miranda var också en liten knubbis Skrattande kurvan var rakt upp och låååååååångt över. men hon vägde inte lika mycket men för att vara tjej så vägde hon en del. Vid 3 1/2 månad vägde hon 7150g

• annso84

oktober: miranda tog inte heller flaska och vi kämpa och kämpa men det gick inte så man fick vara hemma tills hon blev 5-6 månader då vi provade välling istället och då funkade det.

på vårat dop hade vi smörgåstårta och tårta efteråt för jag är helt tokig i smörgåstårta så det var inget snack om saken Skrattande

tillbaka till bajs snacket: En annan sak som kan få bajset att se grönt ut är när bebisarna är förkylda och sväljer mycket släm så får bajset ett grönare utseende! 

• annso84

tänkte kolla om någon/några skulle vilja fika nån dag nästa vecka!? Skrattande

Det finns ett nyöppnat barnfik här nere i gribbylund centrum som heter finino och dom har lekhörna för barn och säljer jättesöta smågrejor!

skulle vara kul med lite sällskap Flört

ex fika onsdag den 29/11?
    annso

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2