Inlägg från: FruBåtsman |Visa alla inlägg
  • FruBåtsman

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Hej!
    Har tydligen förvillat mig och inte riktigt hittat hit, men nu är jag här ju!!! Har skummat igenom sidorna. Vi mår bra, Alice växer och även hennes hår ...-hon är världens snällaste och sover bra.

Kul med en ny tråd och välkomna alla nya...

• FruBåtsman

Jag har också namnsdag, fast i andra namn gills det??? Alice fyller 4 månader idag ! Gud vad tiden går fort!!!

• FruBåtsman

Just det Alice har ju också namnsdag, hur kunde jag glömma det ! Hon har ju samma mellannamn som jag!

• FruBåtsman

Hej!
    Vi hade bara ett litet dop för Alice eftersom både mina föräldrar och Hs föräldrar bor uppe i norrbotten samt våra syskon så var det enklast att ha det hemma hos mina föräldrar. Vi döpte i kyrkan och sen hade vi typ familjemiddag med 9 pers hemma hos mamma och pappa, vi gjorde lite fläskfilé och så tårta till efterrätt, det kändes bra. Hade i och för sig velat ha ett litet kalas här, men hade inte orkat ha släktingar boende här hemma en hel helg, (nu ska vi ha det till jul men nu har jag ju hunnit återhämta mig lite). Nåja, jag får göra kalas när hon fyller 1 . Det ska bli så kul!

Nu ska jag gå och mäta och väga Alice och se hur mycket hon växt på en månad .

• FruBåtsman

Hej!
    Kom precis tillbaka från bvc, Alice går inte upp som hon ska, väger bara 5900 g och är 63 cm. Så hon tyckte att jag ska börja amma henne varannan timme, pust och stön säger jag! Men jag får väl prova i nån vecka sen kan jag börja med lite gröt också. Önskar att det var jag som hade det problemet att jag inte gick upp tillräckligt i vikt men här är det tvärtom, hade varit najs om man kunnat äta varannan timme allt möjligt gott så här innan jul .

• FruBåtsman

Jag kan ju inte tvinga i henne mat? Hon brukar ju ta bort huvudet när hon är mätt och det är inte så lätt att få henne att äta oftare. Jag har inte tänkt väcka henne på nätterna och amma heller det känns ju onödigt, då stör man ju hennes sömn istället. Nåja, får väl prova med gröt och se vad som händer...

Jo, gräddmjölk vore ju inte fel, hur får man det? Finns det någe knep?

PhilmKarin: Jo, det är konstigt det där med vikten, jag har stått stilla eller gått upp lite ända fram tills nu, nu har jag lagt om kosten lite och det verkar funka för jag har gått ned den här veckan...

• FruBåtsman

Hej!
    Fikar gärna i Gribbylund

Fikalistan:

Måndag 27/11
    Trixietrina
    Smurfan
    jagosa
    annso
    Philmkarin
    Bettiz Angel
    FruBåtsman (efter 12.45)

Tisdag 28/11
    Trixietrina
    jagosa
    annso
    Philmkarin
    Bettiz Angel
    FruBåtsman

• FruBåtsman

Sieva och Trixie: Har ett ärende i TG till 12.30 så jag hinner inte promenera dit, men jag promenerar gärna hem för jag kommer ändå inte ha någon bil, den ska in på verkstan.

• FruBåtsman

Jagosa: Jag kommer att promenera från TG sen tror jag så om du gör det med mig så kan du ju få både och!!! Kanske blir en 10 minuter försenade eller så till fikat fast jag tror inte det tar så lång tid att promenera därifrån...

• FruBåtsman

Hej!
    Bettiz: Visst är det spännande när man inte får mäta dem, det blir destå roligare sen . Hoppas ni får ta bort skenan den 20 dec lagomt till jul och att allt ser bra ut. Jag kommer ihåg hur lycklig jag blev när vi fick ta bort Alice skena. Men det var ovant i början man visste ju knappt hur man skulle hålla henne...

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2