Inlägg från: Trixietrina |Visa alla inlägg
  • Trixietrina

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Ah, en julmarknad till, kul! Jag skriver upp oss

SKANSENS JULMARKNAD

2/12
    Smurfan+fam
    (Bettiz+fam)

3/12
    Smurfan+fam
    Bettiz+fam

16/12
    Smurfan+fam
    Trixie+fam

17/12
    Smurfan+fam
    Trixie+fam

GRÖNALUNDS JULMARKNAD

2/12

3/12

16/12
    Bettiz+fam

17/12
    Bettiz+fam

Ska bli intressant att se caféinnehavarnas min på måndag när det dundrar in 15 barnvagnar

• Trixietrina

Tack alla idag för en trevlig fika! Det var kul att träffas.
    Fiket var ju perfekt för barn och barnvagnar och väldigt mysigt dessutom. Dit måste vi gå fler gånger

• Trixietrina

Tack så mycket Smurfan för ett jättetrevligt T-party! Smarrig morotskaka du hade gjort också

Fick shoppat lite förvaringsburkar också men det behövde jag verkligen så det var bra.

Nu har Mikaela lärt sig att sitta så igår var vi på IKEA och köpte hennes första stol! Det är verkligen skönt när hon kan sitta med vid bordet nu för hon blir så mycket gladare när hon får komma upp och se.

• Trixietrina

Vad söta julkort ni har gjort Smurfan och Jagosa!
    Måste erkänna att jag är världens sämsta på att få iväg julkort men man kanske ska försöka göra en uppryckning i år Nu har man ju dessutom ett givet sött motiv att fota.

• Trixietrina

Hej alla!
    Nu har vi kommit hem från Dalarna. Mikaela och jag har varit och hälsat på min syster och hennes familj i en vecka. Mikaela har varit jätteförtjust i att få umgås med sina kusiner som är två flickor på 6 och 10 år. De har gosat och lekt med henne hela veckan.

Finfina julkort ni tar på era småttingar.

Jag ligger verkligen efter med julen i år och har ännu inte hunnit få upp julpyntet men tänkte ta tag i det nu!

• Trixietrina

Kul med fler nya! Nu är vi ett stort gäng i trådenSkrattande

Athena: Vad lyxigt att ha en bebis som sover hela nätterna. Jag är numera överlycklig att Mikaela vaknar var tredje timme istället för varje timme. Det går framåt i alla fall, till nästa år kanske hon kommer dit att hon sover hela nätter. 

Skulle även vilja låta mormor vara barnvakt till lillan men i dagsläget funkar det inte ens med att min sambo är hemma med henne en hel dag eller kväll eftersom hon bara vill ha bröstmjölk. Började med smakportioner nu förra veckan så jag hoppas att hon snart ska kunna bli mätt på det istället. Dröjer nog iaf minst några månader till. Har även provat ersättning i alla dess former och att pumpa ut men hon vill inte ta flaskan alls.

Idag lussade vi för min sambo och Mikaela var tärna. Hon var så söt och började genast försöka äta ljuslyktan. Har bilder på det och andra nya bilder i mitt galleri, gå gärna in och titta.

• Trixietrina
    Annso: Tack för tipset! Får prova det och hoppas att det funkar. Mikaela är snart 5 månader.

Emilia: Jag har inte provat att skedmata men det är ett bra tips. Annars har jag provat det mesta som t ex olika nappflaskor, sugnappar och mjölksorter.
  • Trixietrina
    Oktober: Vi fick den i present när Mikaela föddes men det står HM i tröjan. Men visst är den söt!

Vad duktiga ni är som går och tränar. Själv försöker jag motivera mig just nu att gå till mammagruppen istället för att ta bilen. Men brrr, det ser så blött och blåsigt ut ute så det lutar nog åt att jag tar bilen. Får ta en extra lång promenad imorgon istället då de har sagt att det ska bli fint väder
  • Trixietrina
    SKANSENS JULMARKNAD 17/12
    Smurfan+fam
    jagosa+fam
    Ica+fam  

Sorry, vi med! Har alldeles för mycket att göra här innan jul och vi har inte hunnit med hälften ännu.
  • Trixietrina

Imorgon bitti åker vi till Skåne och firar jul. Ska bli så skönt att komma ner till lugnet mitt ute i skogen

GOD JUL PÅ ER ALLA!!

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2